کد خبر : 86175
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 دی 1401- 18: 14

وزیر آموزش‌ و پرورش در رشت:

بازنگری کتب درسی تا سال ۱۴۰۳/ مجلس به مسئله تربیت معلم توجه کند

بازنگری کتب درسی تا سال ۱۴۰۳/ مجلس به مسئله تربیت معلم توجه کند

وزیر آموزش‌وپرورش از بازنگری کتب‌های درسی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بازنگری کتاب‌های درسی در کشور و به طور منطقی در حال انجام بوده و تا سال ۱۴۰۳ این مهم به درستی اجرایی خواهد شد.

به گزارش گیلانستان وزیر آموزش و پرورش پیش‌ از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان در سالن اجتماعات مصلی رشت با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر ایجاد فرهنگ و پیاده‌سازی سیاست‌های نظام است، اظهار کرد: به این‌ اصل مهم در جمهوری اسلامی در چندسال گذشته به طور جدی توجه جدی نشده ولی دولت سیزدهم در یک‌سال گذشته کارهای زیربنایی خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به نقش موثر معلمین در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان گفت: معلمان نقش بسیار مهمی در تعلیم و تربیت دانش آموزان در جامعه دارند به این منظور دولت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را با همکاری دولت در دستور کار قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم توجه به مسئله تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در سال ۹۴ ورودی معلمین به آموزش و پرورش سه هزار نفر و خروجی ۳۰ هزار نفر بوده و همین امر سبب شد تا از جاهای دیگر، معلم جذب آموزش و پرورش شوند ولی اگر به مسئله تربیت معلم به خوبی توجه می‌شد شاهد این اتفاق نبودیم.

نوری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با رئیس جمهور در حوزه تربیت معلم بیان کرد: مسئله تربیت معلم در دولت سیزدهم تقویت شده و در جلسه با رئیس جمهور ۲۳ مصوبه داشتیم که یکی از مصوبات جذب اساتید برجسته بوده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه استفاده حداکثری از فضاهای آموزشی افزود: در کشور ۴۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی وجود دارد کوه باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش از بازنگری کتب‌های درسی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بازنگری کتاب‌های درسی در کشور و به طور منطقی در حال انجام بوده و تا سال ۱۴۰۳ این مهم به درستی اجرایی خواهد شد.

به گفته نوری، گزینش در معلمین و دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان بسیار با دقت شده به طوری که برای فارغ التحصیلی در دانشگاه فرهنگیان باید در دانشگاه یک معدلی را کسب و برخی از مهارت‌ها را داشته باشند ولی با این حال سالانه ۲۵ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند.

وی با درخواست مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به تربیت معلم در بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه باید به مسئله تربیت معلمین توسط دانش آموزان باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار