کد خبر : 78390
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

ادعای رئیس سازمان اموال تملیکی گیلان؛

بازگشت ۱۰۰۰ میلیارد ریال به چرخه تولید و مصرف گیلان در سال گذشته

بازگشت ۱۰۰۰ میلیارد ریال به چرخه تولید و مصرف گیلان در سال گذشته

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان مدعی شده توانسته برای نخستین بار در ۲۵ سال اخیر، ۱۰۰۰ میلیارد ریال را در سال ۱۴۰۰ به چرخه تولید و مصرف بازگرداند.

به گزارش گیلانستان، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سازمانی است تحت مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی که مسؤولیت جمع‌آوری و فروش کالای متروکه، قاچاق و ضبطی قطعیت یافته و کالای قاچاق بلاصاحب و صاحب متواری را بر عهده دارد.

سازمان جمع‌آوری و تملیکی در استان گیلانی طی یک سال اخیر اقدامات فراوانی را در جهت جمع‌آوری، ساماندهی و فروش اموال تملیکی داشته که میلیاردها تومان به درآمدهای دولت افزوده است.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته اظهار کرد: به‌طورکلی جایگاه استان گیلان از رتبه ۲۱ در سال ۱۳۹۹ به رتبه سه کشور در سال گذشته ارتقا یافته است.

به گفته حجت نژادقنبر، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان در سال گذشته با افزایش رشد ۵۰۰ درصدی فروش اموال منقول از طریق مزایده الکترونیکی سراسری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ روبرو بوده و در کنار آن، افزایش رشد ۲۰ برابری فروش اموال غیرمنقول و افزایش رشد ۳۳ برابری بازگشت کالای اساسی و تولیدی به چرخه تولید و اشتغال در استان گیلان را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

آن‌طور که مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان اعلام کرده، ۳۳ هزار تن کالای اساسی ازجمله غلات سنواتی به گمرکات استان طبق قوانین گمرکی تعیین تکلیف و اعاده شده است.

نژادقنبر با اشاره به استرداد کالا به صاحبان آن‌ها نیز در سال گذشته گفت: ۴۷ میلیارد تومان کالا بدون دریافت یک ریال طبق قوانین و مقررات قانونی به صاحبان کالا استرداد شده است.

اجرای قفسه‌بندی انواع اموال تملیکی استان در راستای نگهداری صحیح کالا و انبارداری نوین در جهت صیانت از حقوق بیت‌المال و عامه از دیگر اقداماتی بود که سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان طی سال گذشته توانست به آن دست یابد.

اما در کنار اقدامات و عملکرد شایسته سازمان اموال تملیکی گیلان، برخی اقدامات در سازمان اموال تملیکی استان گیلان از ابتدای تأسیس تاکنون یعنی ۲۵ سال اخیر برای نخستین بار انجام شد که توانست این سازمان را از وضعیت ایستاد و منفعل به یک سازمان پویا و محرک تبدیل کند.

به گفته نژاد قنبر، رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان، این استان برای اولین بار در سال گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به چرخه تولید و مصرف بازگرداند و علاوه بر آن برای اولین بار اموال غیرمنقول را به ارزش ۲۳۱ میلیارد ریال طی مزایده سراسری به فروش رساند و درآمد آن را به‌حساب دولت واریز کرد.

آن‌طور که رئیس جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی گیلان اذعان کرده، این سازمان در استان برای اولین بار ۵۲ میلیارد ریال کالای قاچاق فاقد سلامت‌محور را از چرخه عرضه کالا در بازار خارج و امحا کرد و علاوه بر آن برای اولین بار ۹۸ درصد کالاهای اساسی رسوبی سنواتی به وزن ۳۳ هزار تن را تعیین تکلیف کرد و مانع از فساد کالاها شد.

تحقق ۱۰۰ درصدی فروش و درآمد پیش‌بینی‌شده سال ۱۴۰۰ فروش اموال تملیکی در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار و یا فروش اموال تملیکی در سال ۱۴۰۰ برابری با مجموع کل فروش سال‌های ۱۳۹۵ لغایت ۱۳۹۹ تحقق‌یافته است.

جمع‌آوری کالا بلا صاحب و ساماندهی آن‌ها، هدایت بهینه سرمایه‌ها و بیت‌المال به سمت مصارف دولتی ازجمله بهره‌گیری از منابع در جهت تولید است که باید به‌درستی از آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار