کد خبر : 53572
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

این اعتراف‌ها را جدی بگیرید؛

بحران ناکارآمدی جریان اصلاحات از زبان محسن هاشمی/ کارنامه جریان سیاسی همیشه منتقد «تقریبا هیچ» است

بحران ناکارآمدی جریان اصلاحات از زبان محسن هاشمی/ کارنامه جریان سیاسی همیشه منتقد «تقریبا هیچ» است

اصلاح طلبان این روزها با کارنامه تقریبا هیچ پای در راه انتخابات ۱۴۰۰ می گذارند؛ انتخاباتی که در آن بیشتر از اینکه عملکرد خود را نشان دهند قطعا با روش های تکنیک‌های جنگ روانی سعی دارند اعتبار از دست رفته خود را ترمیم کنند.

به گزارش گیلانستان،امیر حمزه نژاد: شورای شهر پنجم در پایان سومین سال فعالیت خود اعترافی بزرگ آنهم از سوی رئیس این شورا کرد. «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تماما اصلاح طلب پایتخت بیان کرد که «اصلاح طلبان در شهرداری حتی یک کیلومتر مترو هم نساختند.»

در این زمینه، هاشمی توضیح می دهد: «شما مسئله توسعه مترو را در نظر بگیرید. دستگاه‌های حفار مدرنی که برای کندن تونل‌های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تأمین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بی‌کار افتاده و در این سه سال حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده است؛ درحالی‌که اصولا ساخت تونل مترو بسیار کم‌هزینه است و مشکل مالی یا اجرائی ندارد و می‌توان اعتبار آن را از طریق بودجه غیرنقد تأمین کرد. اگر این دستگاه‌ها در سه سال گذشته فعالیت می‌کردند، الان سه خط جدید مترو داشتیم یا در حوزه تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌ها هم با وجود آنکه هزینه سنگینی نداشت و قرار بود ماهانه یک ایستگاه مترو افتتاح شود، متوسط هر سه ماه یک بار هم شاهد افتتاح ایستگاه مترو نیستیم».

جالب است که هاشمی به وضوح بیان می کند که مشکل مالی هم در جریان ناکارآمدی شهرداری تهران نقش نداشته و متاسفانه اراده و برنامه خاصی در این خصوص وجود ندارد. حالا شهرداری تهران مانده و سه سال فرصت سوزی که در شهر تهران این فرصت سه ساله بیشتر از هر کجای دیگر نمود پیدا می کند.

واقعیت این است که تهران کلانشهری بزرگ با جمعیت میلیونی است که روزانه پر و خالی می شود و هر فرصت سوزی و تلف کردن زمان با توجه به پیچیدگی و وسعت شهر تهران ضرباتی دوچندان وارد می کند. حالا خصوصا در ایامی که بیماری همه گیر کرونا مشکلاتی برای شهروندان تهرانی ایجاد کرده است این خلاء مدیریت بیشتر دیده می‌شود.

رئیس شورای شهر اصلاح طلب تهران در ادامه بیان می کند: «برخی از اعضای شورا و کارشناسان نیز همین نظر را دارند که از فرصت حضور شهردار تهران در هیئت دولت در این دوره استفاده مناسبی نشده و در واقع برنامه‌ای برای آن نداشته‌ایم…در مجموع فکر می‌کنم مدیریت شهری در این دوره در حوزه حمل‌ونقل موفق عمل نکرده است».

هاشمی پیشتر هم انتقاداتی به نحوده مدیریت «پیروز حناچی» شهردار تهران داشت. شهرداری که مشهورترین پروژه ای که برای این پایتخت داشته است، «سه شنبه های بدون خودرو» و استفاده از طرح دوچرخه سواری شهروندان (بی دود) بوده که به گواه کارشناسان ذی ربط با توجه به اینکه زیرساخت های این پروژه فراهم نیست آنرا طرحی شکست خورده و نمایشی می دانستند.

البته به نظر می رسد که محسن هاشمی هم در این روند سنگ خود را به سینه می زند. وی همواره سودای شهردار شدن را داشته است اما با توجه به مناسبات سیاسی که در جریان اصلاح طلب وجود دارد به وی امکان حضور در این عرصه مدیریتی به هیچ عنوان داده نشد. البته بسیاری مطرح می کنند که وی نیم نگاهی هم به انتخابات ریاست جمهوری دارد. اخیرا روزنامه شرق با تیتر «اگر من شهردار می شدم» روی پیشخوان روزنامه فروشی ها ظاهر شد. چندی پیش روزنامه نزدیک به کارگزاران تعریف و تمجیدهای فراوانی از محسن هاشمی و وی را یکی از گزینه های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کرد.

اگر از کنش های انتخاباتی این جریان سیاسی که همواره وجود داشته بگذریم  این اعترافات که جریان اصلاحات با بحران ناکارآمدی روبرو است یادآور سخنان برخی از فعالان و کارشناسان ذی ربط است که خمیرمایه این جریان سیاسی را حاشیه سازی و دوری از کار اجرایی و عمرانی معرفی می کردند.

«مهدی چمران» که سال ها بر صندلی ریاست شورای شهر تهران تیکه زد درباره این ماهیت  جریان اصلاحات می گوید: « وعده‌هایی که لیست امید برای حضور در شورا داد و به موجب آن آرای مردمی را کسب کرد، بیشتر سیاسی بود و در این حوزه توانست این وعده‌ها را با جابجایی مدیران محقق کند، اما از نظر مدیریت شهری هیچ‌گاه کار اجرایی و عملی ندیده‌ام.»

وی با تأکید بر اینکه من در هنگام انتخابات ندیدم که شورای پنجم وعده اجرایی بدهد، افزود: «اگر هم داده باشد، در حال حاضر هیچ اقدامی در مسائل فنی شهری و اجتماعی عملیاتی نشده است.»

هرچند که در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم به غیر از تغییر نام معابر و خیابان های شهر که بیشتر کاری نمایشی بود و استقبال چندانی از آن صورت نگرفت چراکه با نیاز روز جامعه فاصله بسیار داشت، کار خاصی انجام نشد. اصلاح طلبان این روزها با کارنامه تقریبا هیچ پای در راه انتخابات ۱۴۰۰ می گذارند؛ انتخاباتی که در آن بیشتر از اینکه عملکرد خود را نشان دهند قطعا با روش های تکنیک های جنگ روانی سعی دارند اعتبار از دست رفته خود را ترمیم کنند.

انتهای پیام/جهان نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار