کد خبر : 23497
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1396- 48: 17

بخش‌هایی از رشت در ایام فاطمیه مانند خیابانهای عربستان بود/ بزرگتر استان هیچ توجهی به این امور ندارد/ عدم نظارت سازمان تبلیغات بر هیئات

بخش‌هایی از رشت در ایام فاطمیه مانند خیابانهای عربستان بود/ بزرگتر استان هیچ توجهی به این امور ندارد/ عدم نظارت سازمان تبلیغات بر هیئات

در ایام فاطمیه با کمال وقاحت قسمتهایی از رشت مانند خیابانهای عربستان در ایام شهادت ائمه هدی ، آزین و چراغانی میگردد، بعد آن مسؤل میگوید عده ای اشتباهی چراغها را روشن کردند.

به گزارش سرویس مذهبی گیلانستان، سید محمد عباس پور از مداحان اهل بیت علیهم السلام استان گیلان یادداشتی به شرح زیر نوشت:

بسم ربّ الزهرا سلام الله علیها

واعظان ، مداحان، شاعران ومردم عزیز گیلان؛
عرض ارادتهای فاطمی تان بمحضر حضرات آل الله علیهم سلام الله، مقبول باشد.خداقوت.
روزهای منسوب به شهادت حضرت زهرا تمام شد و مسلما راه ایشان ادامه دارد و نقشه راه ارادتمندان حضرتش در ابعاد فردی و اجتماعی، همان خطبه های ایشان است.
ایام فاطمیه زمستان ۱۳۹۶ بابرخی مستحدثات همراه بود نظیر:

۱_ رشد فزاینده برخی مداحان و نیزاسامی مختلف که البته بنده حقیر خداوند رابراین اقبال جوانان درجهت ستایشگری اهل بیت شاکرم، اما شایسته است مداح نوپای ما شناسنامه مشخصی داشته باشند، اساتیدی داشته باشند واحیاناً اساتیدشان دارای اساتیدی بوده باشند ( چون مداحی فقط به اشتهار اسمی و عکسی نیست بلکه دارای رسم و رسوماتی از قبیل ادب و اخذ تائیداز پیشکسوتان عرصه ستایشگریست ).
۲_ مستحدثه دیگر؛ کم توجهی مسؤلین و متولّیان فرهنگی استان نظیر نماینده ولی فقیه ائمه جمعه و جماعات و نیز سازمان تبلیغات اسلامی میباشد که واقعا باید عرض کنم، مدیون خونهای شهدای اسلام هستند.
بخاطر اینکه گویا به معضلات فرهنگی توجه قابل ملاحظه ای ندارند و تلاش مؤثرى هم در جهت حذف سنتهای غلط در جامعه از ایشان نمی بینیم.

بطورمثال رئیس محترم اداره تبلیغات اسلامی بفرمایند جهت ساماندهی و نظارت بر مداحان و اسامی و عکسهای جورواجوری که در سطح شهر آویزان میشود، و مرکز استان را بسان رخت آویزی نموده چه حرکتی انجام داده است؟!( بطوریکه از فومن و رودسر و آستانه و لنگرود و حتی شفت برای یک آشپزی، بیشتر جایگاهها و المان ها و استندها را اشغال کرده بوده اند، خب برای چه؟؟؟؟!!! )

یا اینکه نسبت به نوع اشعار و سطوح اجرایی که در مراسمات صورت میگیرد و یا طلابی که هنوز تائیدیه از مرکز تهذیب حوزه ها ندارند، ویا اینکه با جبهه انحراف دارای سرّیاتی هستند؛ چه نظارتی انجام داده است؟!
بعد سایتهای خبری در ستونهای مناسبتهای خود درج میکنند؟ امشب هیئت کجا بریم؟!
مدیرکل محترم سازمان تبلیغات باید بفرمایید مردم کجا بروند وکجا نروند….
شماباید فاکتورهای هیئتهای طراز انقلاب را بمردم معرفی بفرمائید. و غیر آن را تائید ننمایید.

۳_ در ایام فاطمیه با کمال وقاحت قسمتهایی از رشت مانند خیابانهای عربستان در ایام شهادت ائمه هدی ، آزین و چراغانی میگردد، بعد آن مسؤل میگوید عده ای اشتباهی چراغها را روشن کردند.. خب باید عرض کرد آن اشخاص غلط کردند و کار غلط بزرگتر را ناظران بر آنها مرتکب شده اند. و جالب اینجاست که بزرگتر استان در شورای فرهنگ عمومی نسبت به این قضایا گویا التفاتی ندارند. یا اصلا حضوری ندارند.

جادارد به ایشان و همه سروران و بزرگان عرض کنم؛ کار برای اسلام فقط خلاصه در گوشه نشینی و کتاب نوشتن نمی باشد بلکه میبایست همانند امیرالمومنین علیه السلام در میان جامعه آمد و انحرافات را بمردم گوشزد کرد.

بنده حقیر از نماینده محترم ولایت در استان و ائمه جمعه توقع برداشتن نرده های مصلای نماز جمعه را ندارم و یا اینکه با بازاریان و کسبه بسان مرحوم آیت الله شهید احسانبخش، جلسات مستمر جهت کنترل جو بازار داشته باشند را ندارم؛ ولیکن در حوزه صنف هیئات و مادحین متوقعم که ایشان هرزگاهی با جمعی از وعاظ و سخنوران و مداحان و مسؤلین هیئتهای مذهبی به عنوان افسران جنگ نرم، در خصوص معضلات فرهنگی و اجتماعی جلسات هم اندیشی تشکیل دهند

کمی این جوانان را ببینند ؛ بهر حال ما از ایشان بعنوان اینکه سایه رهبر انقلاب در استان هستند توقع داریم که در قواره و اندازه رهبری معظم ظاهر شوند و حرکت کنند.

۴_ هیئتهای محترم و مداحان اهل بیت هم؛ فقط ژست انقلابی در اشعار بخود نگیرند، چراکه بسیاری از هیئتهای مرکز استان و نیز اطراف و شهرستانهای دیگر؛ روحیه جهادی و انقلابی بشکل متصل در رویه کاری خود ندارند.

برادران! حزب اللهی گرایی فقط در شور و نوحه ها نیست، بلکه وقتی مسؤلی کارش را درست انجام ندهد ؛ باید مداحان آنجا با هیئاتشان بحدّ توان خود آن کار را انجام دهند و نتیجه اش را مردم احساس کنند.

واقعا کدام محل محروم را با هیئت خود و یا وجاهت مذهبی مان آباد کردیم؟!
کدام تذکر و نهیب را به برخی مدیران خاطی و بی کفایت در استان زده ایم؟!

شاید هم از عواقب بعدی آن نظیر قفل شدن پاکتها و محرومیتها و اذیتهای برخی چهره ها ترسیده ایم!!!

بهرحال هرچه هست بدانیم ؛ عزیزان و برادران و خواهران! همه ما نسبت به نعمت ولایت و محبت صدیقه طاهره سلام الله علیها، مسؤلیم و باید مقابل حضرتش پاسخگو باشیم.

والسلام علی من تبع الهدی

سید محمد عباس پور
۱۳۹۶/۱۲/۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین جمعه , ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲:۵۳

سلام
خدا به شما جر بدهد حداقل یک نفر به فکر فرهنگ غنی اسلامی خدمی برداشت و حرفی زد

رضایی جمعه , ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۳:۱۸

یک توصیه برادرانه: از نماینده محترم ولایت در استان هیچ انتظاری نداشته باشید؛ که اگر غیر از این باشد سخت در اشتباهید

رفتن به نوار ابزار