کد خبر : 80057
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401- 49: 20

دادستان لنگرود عنوان کرد:

برخورد دادستانی لنگرود با هرگونه قمه زنی در مراسم عزاداری حسینی

برخورد دادستانی لنگرود با هرگونه قمه زنی در مراسم عزاداری حسینی

دادستان لنگرود گفت: در صورت ارتکاب قمه زنی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) نظر به مشهود بودن جرم، مراتب بلافاصله به دادسرا گزارش شود

به گزارش گیلانستان: سید هاشم میرحسینی در گفت وگویی ، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم و برگزاری مجالس عزاداری، اظهار کرد: مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان موجب تداوم و ترویج مکتب تشیع و نظام اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه عزاداری های غیر متعارف از جمله قمه زنی از مصادیق عزاداری برای امام حسین(ع) به شمار نمی رود و تصویر نامناسبی را از شیعیان در رسانه های خارجی ایجاد می کند، افزود: برگزاری اجتماع شیرخوارگان حسینی در کشوری مانند انگلیس ممنوع است، اما برگزاری مراسم قمه زنی را آزاد کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود ادامه داد: پایگاه آمریکایی اینترنشنال تایمز نیز در گزارش تصویری شیعیان را به دو گروه عزاداران خاص(قمه زن) و عزادارات عام تقسیم بندی کرده است تا اینگونه شیعیان را دچار تفرقه کند.

میرحسینی، با بیان اینکه نشان دادن صحنه های کشتار کودکان در سوریه و عراق و یمن و هر کشور مسلمان دیگری به بهانه های آسیب روانی به بینندگان همواره با محدودیت رو به روست، گفت: این در حالی است که پوشش سراسری مراسم قمه زنی نه تنها اشکالی ندارد، بلکه با شدت و گستردگی بیشتری هم انجام می پذیرد.

وی اضافه کرد: پخش این تصاویر در راستای برنامه های تبلیغ شیعه انگلیسی می باشد و موجب وهن مذهب تشیع و سوءاستفاده دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) می گردد و احساسات عمومی را جریحه دار می سازد و ابزاری برای ضربه زدن به حیثیت و اعتبار مکتب تشیع است.

دادستان لنگرود عنوان کرد: افرادی از آنچه که انجامش جایز نیست دفاع می کنند و برای ترویج این عمل حتی به مراجع عظام تقلید نسبت می دهند؛ در صورتی که اکثر مراجع عظام تقلید قمه زنی را خلاف شرع و حرام می دانند و حسب فتوای مقام معظم رهبری قمه زنی در هیچ حالتی جایز نیست، مضاف به اینکه زخمی کردن بدن حرام و تظاهر به فعل حرام نیز براساس قانون جرم است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر است در راستای وظایف ذاتی دادستانی مبنی بر برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از وقوع جرم به پلیس اطلاعات و امنیت و روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های تابعه ابلاغ شده تا با دعوت از اشخاصی که محتمل است در این ایام با انجام حرکات و اعمال موهن ساحت مقدس عزای حسینی را مخدوش نمایند، تذکر لازم را دهند و در صورت ارتکاب قمه زنی نظر به مشهود بودن جرم به تکلیف قانونی خود عمل کرده و مراتب بلافاصله به دادسرا گزارش شود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار