کد خبر : 65329
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400- 49: 12

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

برخورد قاطع با مسئول خیانتکار/ امنیت قضایی باید برقرار شود

برخورد قاطع با مسئول خیانتکار/ امنیت قضایی باید برقرار شود

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به دیدگاه امیر المومنین نسبت به مسئولان خیانتکار، گفت: دستگاه قضایی باید با مسئولان خیانتکار برخورد قاطع کرده و امنیت قضایی را برقرار کند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در مراسم معنوی و عبادی روز هفدهم ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شناخت خوبی و بدی جز فطریات است و انسان با عقل و اندیشه می‌تواند خوبی و بدی را بشناسد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان‌ها به لحاظ فطری، به خیر و نیکی گرایش و از شر و بدی گریزان هستند، افزود: انسان مؤمن باید در طول زندگی، اعمال خوب انجام داده و آن را حفظ نماید.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی نیز باید به لحاظ عملی به خوبی‌ها گرایش پیدا کرده و آن را محقق کند، تاکید کرد: در مقابل نیز، جامعه باید بدی و زشتی را ترک کرده و از اشاعه آن بپرهیزد.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: اشاعه بدی، فحشاء و منکرات، مسیر جامعه را به انحراف می‌کشاند و سبب ضرر و زیان می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه در جوامع دو گروه از آدم‌ها زندگی می‌کنند، افزود: نوع اول انسان‌های محسن و نیکوکار هستند و نوع دوم هم، انسان‌های هستند که کارهای زشت انجام می‌دهند؛ مسئولین باید نسبت به هر دو گروه اهتمام و توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در روایات به انفاق علنی سفارش شده است، اظهار کرد: انفاق علنی یک نوع ترغیب برای دیگر افراد ایجاد می‌کند تا در کار خیر مشارکت کنند.

آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: ترغیب به کار خیر سبب می‌شود، کسانی که آشکارا اقدامات بد و ناپسند انجام می‌دهند، از آن نهی شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) متذکر شد: مسئول و مدیر با هر رده و جایگاهی در جامعه با حاکمیت اسلامی، نباید نگاهش نسبت به آدم بدکار و نیکوکار، یک شکل باشد.

وی با بیان اینکه بسیار روشن است که نباید عابد و فاسق را به یک شکل نگاه کرد، گفت: البته توجه به حق و حقوق شهروندی متفاوت است ولی نگاه ما باید نسبت به افراد بر اساس ملاک‌ها و ارزش‌ها باشد.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: از جهت ارزش‌گذاری، انسان مؤمن و معتقد به خدا و باورهای دینی با کسی که هیچ اعتقادی به خدا و مبانی دینی ندارد، متفاوت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به نامه امیرالمومنین (ع) به جناب مالک اشتر اشاره و خاطرنشان کرد: برابری انسان بدکار و نیکوکار، سبب می‌شود انسان نیکوکار نسبت به عملش بی رغبت شود و فرد بدکار نیز به مسیر انحرافی خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: بر اساس توصیه امیرالمومنین (ع)، وظیفه مسئول این است که نسبت به افراد بر اساس آنچه عمل می‌کنند، عمل کند و همواره انجام کار نیک را تشویق نماید.

آیت‌الله رمضانی به سیره پیامبر اکرم (ص) در مواجه به کار نیک و زشت اشاره و تاکید کرد: در کتاب سنن النبی آماده که پیامبر اکرم (ص) کار نیک و حسنه را تشویق و تحسین کرده و کار زشت را تقبیح می‌کرد.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، همانگونه که تشویق فرزند به کار خوب، سبب تداوم آن عمل می‌شود، زیاد یاد کردن و تشویق، افراد جامعه به کارهای خوب نیز سبب برانگیخته شدن روحیه نیکوکاری در مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تشویق کسانی که در جامعه به انفاق، دستگیری، کمک کردن، یتیم نوازی، حل مشکلات و فقرزدایی می‌پردازند، سبب تداوم عمل خیر شده و حتی کسانی که در این اعمال کوتاهی می‌کنند را تشویق به انجام آن اعمال می‌کند.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: به فرموده امام علی (ع)، ارزش‌گذاری‌ها در جامعه باید بر اساس ملاک‌های خاصی باشد و زحمات و کارهای هر شخص را به قدر و جایگاه آن شخص سنجید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه مبادا بزرگی شخصی به واسطه جایگاهش سبب شود تا رنج اندکش، زیاد شمرده شود، افزود: همچنین نباید جایگاه پایین شخصی سبب شود تا تلاش‌های زیاد و سترگ آن، کوچک دیده شود.

وی با بیان اینکه مسئول در جامعه اسلامی برای تحقق عدالت و مساوات، وظایف زیادی دارد، تصریح کرد: انسان وقتی در جایگاهی قرار می‌گیرد توقع و انتظار از او بیشتر می‌شود.

آیت‌الله رمضانی اظهار کرد: اگر مسئول و کارگزاری، دست به خیانت زد و مأموران مخفی بر صحت این امر گواهی دادند، باید برخورد تند و شدیدی نسبت به آن کارگزار صورت گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به مجازات خیانت‌کار در کلام امیرالمومنین (ع) اشاره و تاکید کرد: کیفر شخص خیانت کننده، تنبیه بدنی، بازگرداندن اموال نامشروع به دست آمده، معرفی به صفت خیانت‌کار و محرومیت از مسئولیت حکومتی است.

وی تصریح کرد: خیانت هر مسئول حکومتی در هر جایگاهی اگر محرز و مسلم شد، باید با شدیدترین شکل مورد برخورد و مجازات قرار گیرد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه همه مردم حتی در دورترین منطقه کشور به دنبال تحقق و چشیدن طمع عدالت در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: بخش قضائی باید نسبت به خیانت‌کاران برخورد جدی داشته باشد و امنیت قضائی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امام علی (ع)، شخصیتی است که شب‌ها همواره عبادت می‌کند، در میدان رزم با شجاعت می‌جنگند و زمانی که حاکم جامعه است، نسبت به متخلفین و خیانت‌کاران با جدیت برخورد می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اذعان کرد: شخصیت اخلاقی و عرفانی امیرالمومنین (ع)، منافاتی با شخصیت قاطع ایشان در برخورد با خیانت‌کاران ندارد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار