کد خبر : 2959
تاریخ انتشار : جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶

برخی از بزرگان در فتنه 88 مردود شدند/نمایندگان وعده‌های غیرعملی ندهند/لزوم فیلتر شورای نگهبان

برخی از بزرگان در فتنه 88 مردود شدند/نمایندگان وعده‌های غیرعملی ندهند/لزوم فیلتر شورای نگهبان

امام جمعه موقت رشت گفت: در هیچ جای دنیا آنها که نظام خود را قبول ندارند، نمی‌توانند در مراکز تصمیم‌گیری ورود کنند، بنابراین فیلتر شورای نگهبان باید وجود داشته‌باشد.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید عاقبت خوب برای افراد با تقوا است، اظهار کرد: خداوند هر چه انسان می‌گوید می‌شنود و تمام اعمال او را می‌داند.

وی خداوند را شاهد و حاکم بر اعمال انسان دانست و تصریح کرد: ابتدا باید تفکر کنیم بعد سخن بگوییم زیرا انسان عاقل و مومن ابتدا می‌اندیشد و پس از آن سخن می‌گوید.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه انسان صاحب عقل و تفکر است، گفت: انسان بر مبنای عقل سخن می‌گوید و زبان می‌تواند انسان را بهشتی و جهنمی کند بنابراین باید مراقب سخن گفتن باشیم.

وی سخن گفتن در اسلام را دارای آداب خاصی دانست و افزود: خداوند اسم اعظم دارد و باید خداوند را با نام نیک بخوانیم و سخن گفتن با پیامبر (ص) نیز دارای آدابی است.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی ادامه داد: در روایت آمده که اگر کسی خداوند را 10 مرتبه «یا الله» بخواند خداوند لبیک می‌گوید و انسان باید در محضر امام معصوم نیز ادب را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه انسان نباید موجب رنجش پدر و مادر شود، اظهار کرد: سخن گفتن فرزند در قرآن آدابی دارد و امروز تربیت فرزندان یکی از موضوع‌های مهم در سبک زندگی اسلامی است.

امام جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه باید با مومنان سخن پاکیزه گفت، خاطرنشان کرد: با منافقان باید با منطق صحبت کرد.

به گفته وی، افراد متفاوت هستند، برخی ادب دارند اما تعدادی از افراد بی‌ادب بوده و نباید نسبت به بی‌ادبان بی‌ادبی کرد و حتی انسان نباید به طبیعت ناسزا بگوید زیرا مرتکب گناه می‌شود.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی خاطرنشان کرد: رهبری در فتنه سال 88 فرمود اگر عکس مرا پاره کردند حرفی نزنید و این امر برگرفته از اخلاق پیامبر (ص) است.

خطیب موقت رشت درباره برجام، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران انتخابات فرمودند مراقب خدعه‌های آمریکا در برجام باشید.

ضرورت توجه به نقشه‌های شوم شیطان بزرگ / نباید چهره شیطانی آمریکا بزک شود

وی با بیان اینکه دولتمردان باید متوجه نقشه‌های شوم شیطان بزرگ آمریکا باشند، افزود: شرکت حداکثری در انتخابات از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشان‌دهنده اقتدار نظام اسلامی دانست و یادآور شد: دشمنان نظام اسلامی با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح مأیوس می‌شوند.

وی افزود: در هیچ جای دنیا آنها که نظام خود را قبول ندارند، نمی‌توانند در مراکز تصمیم‌گیری ورود کنند، بنابراین فیلتر شورای نگهبان باید وجود داشته‌باشد.

امام جمعه موقت رشت رأی دادن و انتخاب فرد اصلح را حق‌الناس خواند و خاطرنشان کرد: نمایندگان نباید وعده‌های غیرعملی دهند و وظیفه نماینده تصویب قانون در مجلس است.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند نباید در حمله به سفارت عربستان پای جوانان حزب‌اللهی به صحنه کشانده شود، تصریح کرد: برخی از بزرگان در فتنه سال 88 سکوت کردند و مردود شدند، اما جوانان انقلابی در مقابل فتنه‌گران ایستادند.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی انتخابات را نماد دموکراسی و حاکمیت مردم بر مردم دانست و گفت: باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

تحقق برجام لطف آمریکا نبود، حاصل تلاش شهدای هسته‌ای بود

وی اضافه کرد: برخی در برجام می‌خواهند بگویند آمریکا به ما لطف کرده، اما نباید چهره شیطانی آمریکا را بزک کرد بلکه موفقیت برجام به دلیل مقاومت مردم، تلاش دولتمردان و شهدای هسته‌ای تحقق پیدا کرده‌است.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از حرکت سپاه در تجاوز تفنگداران آمریکا قدردانی کرد، یادآور شد: آنها که در عرصه فرهنگی تلاش می‌کنند باید توجه داشته‌باشند و اجازه ندهند دشمنان به فرهنگ جامعه نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا نظارت بر انتخابات وجود دارد، خاطرنشان کرد: در ایران نظارت به‌عهده شورای نگهبان است و نباید به نهاد ارزشمند شورای نگهبان خدشه وارد شود زیرا به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌کند و باید قدردان این نهاد باشیم./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار