کد خبر : 4341
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

برخی از متولیان فرهنگی گیلان در مقوله حجاب و عفاف، اغماض و سهل انگاری می کنند

برخی از متولیان فرهنگی گیلان در مقوله حجاب و عفاف، اغماض و سهل انگاری می کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: متولیان و دست اندرکاران امور فرهنگی می بایست در امر فرهنگ، حجاب، امربه معروف و نهی از منکر در وظیفه پاسداری از مرزهای ارزشی همت بیشتری کرده و هشدارهای حضرت آقا را در خصوص این معضل در سطح جامعه عملیاتی کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی درگیلان، حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد در گفتگویی با بیان اینکه بدون شک اصالت فرهنگی و دینی از بایدها و بایسته های زندگی مردم ولایتمدار گیلان است، خاطرنشان کرد: اظهار نظرهایی که روزهای اخیر در مورد وضعیت فرهنگ و حجاب عمومی در گیلان مطرح شده، واقعیت و واکنشی به زاییده اغماض و سهل انگاری بعضی از متولیان در حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب در استان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به مبارزات ضد استعماری و ضد استکباری مردم استان خصوصا در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که تقویت این هویت دینی تاریخی نیازمند عزم و اراده مسئولین و آحاد مردم بوده و خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در سالهای اخیر شاهد ترویج و شکل گیری فرهنگ برهنگی غربی در کشور بودیم که استانهای شمالی هم از این آفت و آسیب اجتماعی مستثنی نبوده اند، اظهار کرد: باید بپذیریم در حوزه فرهنگ، حجاب، عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، از یک طرف دچار فرسایشی و فرمایشی در استان بوده و از طرفی دیگر نیز دچار اغماض و سهل انگاری و تا حدودی توجیه گری بودیم.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه مدیریت فرهنگی استان وظیفه تقویت باورهای دینی و پاسداری از حرمت های انسان دینی را دارد، ابراز نمود: این وظیفه غیر قابل انکار و غیر قابل توجیه است. به نظر می رسد متولیان و دست اندرکاران امور فرهنگی می بایست در امر فرهنگ، حجاب، امربه معروف و نهی از منکر در وظیفه پاسداری از مرزهای ارزشی همت بیشتری کرده و هشدارهای حضرت آقا را در خصوص این معضل در سطح جامعه عملیاتی کنند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دشمن سالهاست که در تهاجم فرهنگی با شگردهای متنوع و کارکردهای متفاوت خواستار ضربه زدن به امنیت فرهنگی و حریم عفاف و غیرت دینی می باشد، تصریح نمود: باید بپذیریم متولیان امنیت فرهنگی و پاسداران مرزهای عفافی متاسفانه از این همجه ها و تهاجمات یا غافل بوده و یا در تجاهل به سر می برند.

وی با تاکید بر اینکه برخی بیش از آنکه به آزادگی و غیرت دینی اعتقاد داشته باشند، به آزادی در معنای غربی فکر می کنند، گفت: امروز متولیان حوزه های عفافی، تبلیغی، فکری، فرهنگی خصوصا مقوله مهم امر به معروف و نهی از منکر باید این واقعیت را بپذیرند که دشمن با تضعیف باورهای دینی، عفت عمومی و غیرت اجتماعی در سایه غفلت ها و سهل انگاری ها، آزادی به معنای غربی را در جامعه و سطح خیابانها به نمایش گذاشته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان معنا و مفهوم فرهنگ دینی را آزادگی و غیرت دینی دانست و بیان نمود: تقویت و پاسداری از آزادگی، غیرت دینی، حجاب، عفاف، امر به مهروف و نهی از منکر از شاخصه های فرهنگ و جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام معتمد در پایان با اشاره به وظایف مسئولین اذعان نمود: مهمترین وظیفه دولت اسلامی تقویت و پاسداری از این شاخصه های ارزشی و ایمانی می باشد.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار