کد خبر : 4522
تاریخ انتشار : جمعه 4 تیر 1395- 54: 1

برخی نگاهی حکومتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دارند/ باید توسط عموم مردم انجام شود‌

برخی نگاهی حکومتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دارند/ باید توسط عموم مردم انجام شود‌

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نشان از پویا بودن یک جامعه دارد گفت: به‌طور قطع جامعه پویا و سالمی که بخواهد از آسیب‌ها به دور باشد به این نظارت همگانی نیاز دارد.

به گزارش درگیلان، بهروز جلایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران که در کنار علم و دانش و نخبگی، جهان بینی توحیدی نیز از اهدف ایشان بود اظهار داشت: درخواست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تأکید حضرت امام(ره) و فرموده مقام معظم رهبری این است تا انسان‌هایی در دانشگاه‌ها تربیت شوند که همانند دکتر چمران و یا در راستای اهداف ایشان باشند.

وی با بیان اینکه یکی از فروع تأکید شده در دین مبین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است افزود: به‌طور قطع جامعه پویا و سالمی که بخواهد از آسیب‌ها به دور باشد به این نظارت همگانی نیاز دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به اینکه برخی نگاهی حکومتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دارند و در این باور هستند تا زمانی‌ که در کشور نیروهای انتظامی و مراکز فرهنگی وجود دارد این کار نباید از طریق عموم صورت پذیرد خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی که احکام آن از دین مبین اسلام است باید امر به معروف و نهی از منکر توسط عموم مردم انجام شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نشان از حیات و پویا بودن یک جامعه است و در مرحله نخست باید نسبت به این مورد توجیه باشیم خاطرنشان کرد: وظیفه اسلامی و انسانی ما حکم می‌کند تا نسبت به این مسائل حساس باشیم چون همه ما نسبت به یکدیگر مسئول هستیم.

جلایی با مطرح کردن اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای نباشد به‌طور قطع آن جامعه مرده است اظهار کرد: جامعه‌ای زنده است که در آن امر به معروف و نهی از منکر جاری باشد و نباید برخی از دوگانگی‌ها باعث شود تا نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشیم و هیچ واکنشی نشان ندهیم.

وی با بیان اینکه جامعه سبز امام زمان(عج) جامعه‌ای است که تمام جهان را اصلاح می‌کند افزود: امر به معروف و نهی از منکر امری است که امروز شیعه زمینه را برای پاسداشت آن مهیا می‌کند و جامعه اسلامی را با جامعه آرمانی سبز امام زمان(عج) پیوند می‌زند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان بیان کرد: قیام امام حسین(ع) متأثر از امر به معروف و نهی از منکر و آمدن منجی عالم بشریت نیز در ادامه همین فریضه الهی است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار