کد خبر : 61604
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

رییس کمیته دفاعی مجلس:

بررسی اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی/ بازدید از مرزهای کشور در دستور کار کمیته دفاعی مجلس است

بررسی اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی/ بازدید از مرزهای کشور در دستور کار کمیته دفاعی مجلس است

آقازاده پیگیری کمیته دفاع مجلس از امنیت مرزها، وضعیت واحدهای دفاع مرزی و انجام یکسری بازدیدها را مورد اشاره قرار داد و گفت: کمیته دفاعی بررسی اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی را در دستور کار قرار داد.

به گزارش گیلانستان، «سید علی آقازاده » با اشاره به اقدامات کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ورود به مسئله میدان‌های مین و مین‌زدایی که در طول هشت سال دفاع مقدس تا امروز آثار آن باقی مانده ‌است از جمله موضوعات مطروحه در کمیته دفاعی مجلس محسوب می‌شود.
رییس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مسائل مرتبط با دفاع از مرز‌ها، افزود: کمیته دفاعی مجلس ضمن بازدید از برخی مرزها وضعیت واحدهایی که در مناطق مرزی مستقر هستند نظیر نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و همه واحدهایی که ماموریت دفاع و حراست از مرز را بر عهده دارند را پیگیری کرده و بازدیدهایی هم داشته است.
آقازاده با بیان اینکه آثار مین‌های باقی مانده از دوران هشت سال جنگ تحمیلی هنوز در کشور، مسئله‌ای است که باید با جدیت مورد پیگیری قرار بگیرد ابراز داشت: بدون شک توسعه و کاربری اراضی در جوار مرز و مناطق عملیاتی اهمیت این موضوع را دو چندان کرده‌ است.
رییس کمیته دفاع مجلس شورای اسلامی مین‌گذاری را یکی از موانع اصلی حوزه دفاعی دانست و افزود: کمیته دفاعی در حوزه‌ ماموریت‌های دفاعی جلساتی را برگزار کرده و تعامل با سازمان‌های نظامی و دعوت از مسئولان سازمان‌های نظامی کشور را به عنوان نخستین اقدامات در دستور کار قرار داده ‌است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت مسئله میدان‌های مین و مین‌زدایی که در طول هشت سال دفاع مقدس باقی مانده است بیان کرد: علاوه بر پیگیری‌های فنی میدان‌های مین، بحث پشتیبانی نیز پیگیری و گزارش‌هایی به همه مسئولان مربوطه ارسال شده است و در مقابل نکات مورد توجه را نیز دریافت کردیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته دفاعی بررسی اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی را نیز در دستور بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: برخی دستور العمل‌ها مشکلاتی را برای مشمولین در حال خدمت و مشمولین غایب ایجاد کرده بنابراین ما به دنبال رفع نواقص در قانون هستیم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار