کد خبر : 47
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

برزخ استیضاح شهرداران در گیلان/ شهردار چاف در انتظار استیضاح

برزخ استیضاح شهرداران در گیلان/ شهردار چاف در انتظار استیضاح

شهرداران برخی از شهرهای گیلان در برزخ استیضاح گرفتار آمده‌اند.

به گزارش در گیلان به نقل از فارس، طرح استیضاح شهردار رشت که توسط برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر مطرح شده است موجب شده تا علم مخالفت با فعالیت این شهردار که با رای اکثریت اعضای شورای شهر رشت سکان هدایت شهر را به دست گرفته، برداشته شود.

موضوع استیضاح شهردار رشت که با مخالفت‌هایی نیز همراه است، برخی از اعضای شورای این شهر را وا داشت تا برای تصدی کرسی شهرداری رشت خود را کاندیدا کنند در حالی که وضعیت شهر رشت به لحاظ عمرانی از جمله در بحث آسفالت‌ نامطلوب بوده و نارضایتی‌هایی را به همراه دارد، حاشیه‌سازی‌های اخیر موجب غفلت از این شهر شده است تا همچنان رشت به عنوان مرکز استان گیلان از بسیاری شهرها عقب‌ بماند.

برخی از اعضای شورای شهر رشت با اظهار نظرهای مختلف در زمینه استیضاح شهردار رشت تلاش کرده‌اند تا این طرح را به نحو مختلف اجرایی کنند اما هنوز برای مردم شهر قانع‌کننده نیست که شهردار شهر رشت باید برای چه مسئله مهمی استیضاح شود.

*استیضاح شهردار انزلی

طرح استیضاح شهردار انزلی نیز که توسط برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر مطرح شده بود اکنون با مذاکرات صورت گرفته و نشست‌های برگزار شده در حال کنار آمدن با یکدیگر هستند تا توسعه شهر فدای برخی مخالفت‌های سطحی نشود.

*استیضاح شهردار چاف و چمخاله در راه است

به دنبال استیضاح شهرداران برخی از شهرهای گیلان این بار نوبت به استیضاح شهردار چاف و چمخاله رسید و «محمد دانش‌شکیب» در چند روز آینده در برزخ استیضاح قرار می‌گیرد.

عضو شورای شهر چاف و چمخاله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بی‌نظمی در برنامه‌های شهری و بلاتکلیفی برخی پروژه‌های این شهر را دلیل استیضاح شهردار عنوان کرد.

مهران مهراب‌پور افزود: در چند ماه اخیر به دلیل آشفتگی و نابسامانی در مدیریت اجرایی شهری، کارشناسی نبودن اجرای برنامه‌های شهر و نارضایتی شهروندان از شهردار چاف و چمخاله موجب شده تا شهردار این شهر برای استیضاح آماده شود.

وی با بیان اینکه شهر چاف و چمخاله یکی از شهرهای مهم توریستی و گردشگری گیلان است، افزود: شهرداری باید علاوه بر فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و توسعه بخشیدن با رونق اقتصادی به مردم این شهر خدمت کند و برای جذب گردشگر و مسافر طرح و برنامه‌های اساسی اجرا شود.

مهراب‌پور تصریح کرد: با توجه به تذکرات مکرر اعضای شورا به شهردار، مبنی بر برطرف شدن مشکلات و پیگیری پروژه‌های نیمه کاره برای برطرف شدن ضعف مدیریت شهرداری ترتیب اثر داده نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله ادامه داد: اعضای شورا، منتخب مردم هستند و به آنها تعهد دارند و هر روز در جمع این شهروندان حضور می‌یابند و انتظارات، گلایه و انتقادات مردم را به شهردار انتقال می‌دهند و وی باید پاسخگو باشد و اگر شورا نیز پاسخگوی مطالبات مردم نباشد عامل ترویج بی‌عدالتی در شهر می‌شود.

وی افزود: تعامل شورای اسلامی و شهرداری باید برای برطرف شدن موانع و سازندگی و توسعه بخشیدن به شهر باشد زیرا ما مدیون مردم هستیم و به معنای واقعی باید خدمتگزاران این شهروندان باشیم نه اینکه تنها شعار دهیم.

مهراب‌پور خدمت به شهروندان چاف و چمخاله را وظیفه شورا و شهرداری عنوان کرد و یادآور شد: این حق مردم نباید به دلایل مختلف سلب شود و شورا ناظر بر فعالیت‌های شهرداری بوده و جانب حق و عدالت را رعایت می‌کند.

وی خدمت صادقانه به مردم را عبادت خواند و خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن این امر بی‌وجدانی در حق مردم است و باید پاسخگو باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , 22 مهر 1393 - 12:50

عجب حکایتی شده این شهرداری ها…

رفتن به نوار ابزار