کد خبر : 91568
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

یادداشت/ سیدتقی موسویان:

برنج ۸۰ هزارتومانی هم خریداری ندارد/ کشاورزان قادر به کاشت نیستند/ لزوم تشکیل جلسه فوری در استانداری 

برنج ۸۰ هزارتومانی هم خریداری ندارد/ کشاورزان قادر به کاشت نیستند/ لزوم تشکیل جلسه فوری در استانداری 

.

به گزارش گیلانستان، سید تقی موسویان از فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان شفت در یادداشتی نوشت:

 

کلام رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور وقت و اعضای هیأت دولت:نابودی زمین‌های کشاورزی یک خسارت غیر قابل جبران است و باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست به طور جدی با این پدیده برخورد کنند.(۱۳۹۳/۰۴/۲۳)

 

کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۱ برنجکاری را با قیمت کاذب هر کیلو برنج به مبلغ ۱۱۰هزارتومان شروع نمودند و این در حالی اتفاق افتاد که محصول سال گذشته را با قیمت ۶۰هزار تومان فروخته بودند و برنج دست دلالان بود.آن موقع قیمت بصورت غیر واقعی بالا رفت و دولت برای مهار قیمت اقدام به واردات برنج نمود.

 

آقایان مدیر، امروز کشاورز آمادگی دارد برنج خود را به مبلغ ۸۰ هزار تومان بفروشد ولی خریداری نیست! کشاورزی که با قیمت کذایی زمین خود را آباد نموده و الان پول نقد ندارد و برای ده میلیون تومان پول دست بسمت افراد دراز می کنند و با جواب منفی مواجه می گردد؛ لاجرم به نازلترین قیمت زمین کشاورری را بفروش می رساند.

 

امروز تعداد بنگاه های معاملاتی بیشتر از سوپر مارکت ها شده !

 

بنظرم رئیس سازمان جهاد کشاورزی بعنوان دبیر شورای کشاورزی از استاندار درخواست جلسه فوری نماید و بابت اینکه کلی برنج روی دست کشاورزان باقیمانده تدبیری بیندیشند.

 

بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در بحث تغییرکاربری بصورت معدود و عموما برای غیر بومی ها موافقت هایی را اعمال می کند که کشاورزان از آن محروم می مانند. کشاورز برای رفع سختی معیشت و گرفتاری های شخصی اقدام به فروش زمینی می کند که اگر با تغییر کاربری بخشی از آن موافقت شود دیگر مجبور نیست چند هکتار از زمینش را به حراج بگذارد.برای مثال یک پلاک ۲۰۰متری با کاربری مسکونی برابری می کند با یک هکتار زمین زراعی؛ که کشاورز بسته به نوع مشکلش مجبور به فروش بخش اعظمی از زمین کشاورزی و اجدادی اش می شود.

 

نمایندگان محترم مجلس تدبیر شما برای شعار سال چیست؟رهبر عزیز مان حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در سال جدید مطالبی در مهار تورم و رشد تولید ارائه فرمودند. انشاالله که مغفول واقع نگردد!

 

آقایان مدیران متولی کشاورزی اگر ۱۰درصد وقت شما صرف امور کشاورزان شود بسیاری از این قبیل مشکلات حل می گردد.

 

مدیران ارشد استان اعم از مدیران محترم اجرایی، قضایی و نمایندگان؛ حضرت امام خمینی(ره) فرمودند:اساس استقلال هر کشوری به کشاورزی است.زمان مدیریت بسیار زود گذراست و چیزی که در حافظه مردم باقی می ماند خدمت بی منت است.

 

۱۴۰۲/۲/۱۰سید تقی موسویان

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار