کد خبر : 80646
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴

برگزاری مراسم افتتاح پارک کودک با حضور سرپرست شهرداری رشت و اعضای شورای شهر

برگزاری مراسم افتتاح پارک کودک با حضور سرپرست شهرداری رشت و اعضای شورای شهر

مراسم افتتاح پارک کودک واقع در شهرداری منطقه دو شهری با حضور رئیس، اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، مراسم افتتاح پارک کودک واقع در منطقه دو شهری امروز یکشنبه ششم شهریور ۱۴۰۱ با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری رشت و جمعی از معاونان و مدیران شهری برگزار شد.

 

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در آئین افتتاحیه این پروژه یاد و خاطره شهدای دولت را گرامیداشت و تصریح کرد:‌ شهیدان رجایی و باهنر که در ساده‌زیستی و خدمت صادقانه نمونه بودند در مدت کوتاه خود خدمات زیادی را انجام دادند و اقداماتشان ماندگار شد.

 

واثق کارگرنیا عنوان کرد: لازم میدانم در همینجا از تلاش‌های مجموعه شهرداری رشت، سرپرست شهرداری، شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمان‌ها و دیگر قسمت‌های مختلف به خاطر زحمات و تلاش‌های بی‌منت‌شان برای مردم شهر رشت تقدیر و تشکر کنم.

 

رئیس شورای شهر رشت اذعان کرد: چند سالی است که رشت به عنوان شهر دوستدار کودک مطرح شده و شهرداری هم تلاش‌هایی را در همین زمینه انجام داده‌ است اما به واقع تاکنون نتوانسته‌ایم پارامترهای لازمی که برای شهر دوستدار کودک مشخص شده را در شهر رشت به منصه ظهور برسانیم.

 

واثق کارگرنیا ابراز داشت: بدون شک اگر هر یک از ماموریت‌ها و گام‌هایی را که برای شهر دوستدار کودک در نظر گرفته شده عملیاتی کنیم شهر رشت همچون شهر خلاق خوراک می‌تواند به عنوان شهر دوستدار کودک هم ثبت شود.

 

وی استفاده از توان بخش خصوصی برای تجهیز هر چه بیشتر پارک‌های کودک را هم به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و یادآور شد: شهر رشت از دیرباز به شهر اولین‌ها معروف بوده و امیدواریم با همت و با جدیت همه دستگاهها و همه مدیران بتوانیم در راستای ثبت شهر دوستدار کودک نیز موفقیت‌های لازم را کسب کنیم.

 

سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با پاسداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: با توجه به فرهنگ آپارتمان نشینی که هم‌اینک حاکم بر جامعه شده اهمیت چنین فضاهایی برای کودکان به عنوان نسل‌های تاثیرگذار کشور دو چندان می‌شود.

 

سرپرست شهرداری رشت با درخواست از مدیر منطقه دو برای تعریف پروژه‌های بیشتری در حوزه فضای سبز و پارک کودک یادآور شد: شهر فاقد نشاط و شهروندان بدون تحرک نمی‌توانند برای جامعه ما مفید فایده واقع شوند بنابراین فراهم آوردن زیرساخت‌های ورزشی و فضای سبز اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

خدمت بین دانا با بیان اینکه شهر رشت به پارک‌های عمومی نیازی مبرم دارد تعمیر و نگهداری از پارکها و امکانات آن را دارای اهمیت بسیار زیادی خواند و اذعان کرد: امیدواریم افتتاح پروژه پارک کودک زمینه‌ساز افتتاح پروژه‌های بزرگ‌تری برای منطقه دو باشد.

 

وی در کنار تقدیر و تشکر از شهرداری منطقه دو کل محوطه پارک کودک را هزار و ۱۰۰ متر اعلام و اضافه کرد: پارک کودک دارای مساحتی معادل ۳۹۵ متر است و ۲۲ نیمکت برای آن تعبیه شده همچنین این پارک دارای ۲۰ عدد چراغ پارکی است.

 

سرپرست شهرداری رشت کل هزینه کرد جهت خرید وسایل بازی، نیمکت و چراغ پارک کودک را حدود ۶۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و ادامه داد: برای جدول گذاری و کف پوش و سایر اقدامات عمرانی آن ۶۵۰‌ میلیون تومان و مجموعا برای این پروژه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت ابراز داشت: از مدیر منطقه دو برای افتتاح پارک کودک تقدیر می‌کنم زیرا شهر ما به چنین زیرساخت‌هایی نیازی مبرم دارد.

 

کریمی کرنق با بیان این نکته که سرانه فضای سبز شهری در شهر رشت بسیار پایین است افزود: با افتتاح چنین پارکها و فضای سبزی و به ویژه با افتتاح پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان بخشی از کمبودهای ما در حوزه سرانه فضای سبز جبران می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار