کد خبر : 56457
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

برگزاری مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در گیلان همانند اجتماع روز عاشورا

برگزاری مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در گیلان همانند اجتماع روز عاشورا

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خبر داد و افزود: این مراسم همچون مراسم روز عاشورا با رعایت توصیه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان دیروز، ۱۸ شهریورماه در نشست هم اندیشی بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و اربعین حسینی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی، قوت اسلام و قوت جبهه‌ مقاومت اسلامی معرفی فرموده‌اند، گفت: اربعین حسینی روز بروز استکبارستیزی میلیون‌ها انسان آزاده با شعار «هیهات منا الذله» زیر بیرق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی بزرگداشت حماسه اربعین حسینی را یک گام بزرگ برای زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)، یگانه پرچمدار مبارزه با استکبار و موعود عدالت‌گستر در پهنه گیتی دانست و تصریح کرد: حماسه اربعین حسینی تلالویی درخشان از قیام حضرت سیدالشهداء(ع) در مسیر استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و بی‌‌عدالتی است که هر ساله این پیاده‌‌روی به سوی مرقد مطهر ایشان متجلی می‌گردد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اربعین حسینی روز جهانی وحدت و یکدلی امت مسلمان به ویژه پیروان صدیق اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های استکبار جهانی برای حذف این حماسه عظیم، با رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله باشکوه‌تر و پرشورتر از گذشته برگزار شده است.

حجت‌الاسلام اشجری، راهپیمایی اربعین حسینی را فریاد رسای جهان اسلام در برابر استکبار جهانی دانست و بیان کرد: در اربعین حسینی میلیون‌ها نفر از جای جای جهان همچون قطراتی به رود خروشان عاشوراییان می‌پیوندند و به اقیانوس عظیم معنویت و آزادگی سرازیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری موفق مراسم عزاداری دهه اول محرم به ویژه روز عاشورا در کشور با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی نویددهنده برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی در شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کروناست، گفت: ملت ایران ملتی حسینی است و در راه امام حسین(ع) گام برمی‌دارد لذا هرگز تن به ذلت نداده و در برابر ظلم استکبار جهانی به ویژه جنایات آمریکای جهانخوار و فتنه‌انگیزی‌های صهیونیسم بین‌الملل سکوت نخواهد کرد و تا آخرین نفس پاسدار آرمان والای معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در طول بیش از چهل سال گذشته آمریکا و ایادی و اذناب آن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشه می‌کشند و دسیسه می‌چینند، تصریح کرد: دشمنان نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تهدید می‌کنند و تحریم وضع می‌کنند، زیرا دستان ناپاک دشمنان از میهن اسلامی قطع شده و منافع نامشروع آنان به خطر افتاد.

حجت‌الاسلام اشجری استکبارستیزی و حمایت از جبهه مقاومت اسلامی را از اصول اولیه انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: روحیه استکبارستیزی نظام مقدس جمهوری اسلامی با منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و لبیک ملت ایران تا به امروز زنده نگه داشته شده تا جایی که هم‌نوا با مردم مسلمان و انقلابی ایران از جای جای گیتی، فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به گوش می‌رسد.

وی با اشاره به رخدادهای مهم یوم‌الله سیزدهم آبان، بیان کرد: این روز بزرگ یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ و یادآور سه رخداد مهم «تبعید حضرت امام خمینی(ره) به کشور ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی توسط رژیم سفاک و یزیدی پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸» است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را نماد استکبارستیزی ملت شریف ایران دانست و ادامه داد: این روز بزرگ هر ساله با برگزاری راهپیمایی باشکوه به صحنه نمایش اوج نفرت و کینه مردم ایران از جنایات استکبار جهانی مبدل می‌گردد.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان ایران، حاکمیت ظلم و ستم و سیاست‌های استکباری شیطان بزرگ و صهیونیسم بین‌الملل را برنمی‌تابند، گفت: ایرانیان غیور با طغیان استکبار جهانی علیه ارزش های الهی و انسانی مخالف هستند لذا با بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان پایه‌های کاخ استکبار جهانی را خواهند لرزاند.

حجت‌الاسلام اشجری یوم‌الله ۱۳ آبان را روز نمایش اراده پولادین ملت ایران و نمود عزت و شرف مسلمانان در منظر جهانیان دانست و تصریح کرد: این روز بزرگ روز به خاک مالاندن پوزه شیطان بزرگ و شکست و ناکامی استکبار جهانی در اجرای نقشه‌های شوم و دستیابی به اهداف پلید ضداسلامی و ضدانسانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خبر داد و افزود: این مراسم همچون مراسم روز عاشورا با رعایت توصیه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی اهانت و بی‌احترامی به ساحت مقدس نبی مکرم خدا(ص) و سایر پیامبران الهی را از سوی هر شخص، نهاد و رسانه‌ای و با هیچ توجیهی غیرقابل قبول دانست و گفت: تکرار این اقدام از سوی یک نشریه فرانسوی نهایت وقاحت رسانه‌های خودفروخته به استکبار جهانی است که شبیه آن فقط در سناریوهای ایجاد اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی شیطان بزرگ و صهیونیسم بین‌الملل یافت می‌شود.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه اقدام موهن نشریه فرانسوی مبنی بر تکرار اهانت به رسول عالیقدر خداوند به بهانه تکراری و غیرقابل پذیرش آزادی بیان در محکمه افکار عمومی جهان به شدت محکوم است، تصریح کرد: اهانت به پیامبر عظیم‌الشان بی‌حرمتی به همه ادیان الهی، ارزش‌های اسلامی و عقاید یک میلیارد مسلمان جهان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، سکوت در برابر هتاکی نشریه فرانسوی را موجب تشویق اهانت‌کنندگان به ادامه فتنه‌انگیزی دانست و اظهار کرد: قطعا اینگونه اهانت‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و اهانت‌کنندگان منتظر پاسخی دندان‌شکن از سوی کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان باشند.

وی با تاکید به اینکه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شکل جدی و قاطع در برابر پدیده شوم و شیطانی اهانت به مقدسات دین مبین اسلام موضع‌گیری کند، یادآور شد: با فشار افکار عمومی جهان به دولت فرانسه، این کشور مجبور به برخورد با اینگونه هتاکی‌ها و اهانت‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار