کد خبر : 68293
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400- 18: 18

رئیس جهاددانشگاهی گیلان:

برگزاری نخستین نمایشگاه فرش دستباف هنرمندان مشاغل خانگی گیلان

برگزاری نخستین نمایشگاه فرش دستباف هنرمندان مشاغل خانگی گیلان

رئیس جهاددانشگاهی گیلان، از آغاز به کار نخستین نمایشگاه فرش و تابلوفرش های دستباف هنرمندان مشاغل خانگی گیلانی خبر داد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند میراث صنعت فرش گیلان را احیا کند.

به گزارش گیلانستان، فریبرز جمالزاد از آغاز به کار نخستین نمایشگاه فرش و تابلوفرش های دستباف هنرمندان مشاغل خانگی گیلانی خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تا ۲۴ تیرماه در رشت دایر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از پیشرانان مشاغل خانگی توانستند ۴۰۰ نفر از جوانان گیلان را برای فرش بافی آموزش دهند، تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند میراث صنعت فرش گیلان را احیا کند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، از اتخاد تدابیر لازم برای معرفی و عرضه محصولات مشاغل خانگی در سامانه ملی «www.inhb.ir» خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشرانان مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی گیلان آموزش های لازم را در گروه های مختلف به ویژه بازاریابی دیده اند و می توانند زنجیره تولید را تکمیل کنند.

جمالزاد، با بیان اینکه هنرمندان مشاغل خرد و خانگی گیلان به ویژه فرش بافان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مشاغل طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نسبت به معرفی و عرضه تولیدات خود اقدام کنند، گفت: در حال حاضر ۷۴ هنرمند پیشران در حوزه های ۲۷گانه مشاغل خانگی گیلان شناسایی و ساماندهی شدند.

وی با تاکید بر لزوم معرفی برند فرش های گیلان به بازارهای بین المللی، یادآور شد: جهاد دانشگاهی تا مرحله بازاریابی و برندسازی در کنار پیشرانان مشاغل خانگی خواهد ماند.

نمایشگاه تابلوفرش و فرش دستباف هنرمندان مشاغل خانگی گیلان از ساعت ۱۵ الی ۲۰ در برج گلسار رشت گشایش یافت.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار