کد خبر : 91998
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402- 42: 20

فرماندار فومن خبر داد؛

برگزاری همایش علما و طلاب غرب گیلان با محوریت آیت الله بهجت (ره)

برگزاری همایش علما و طلاب غرب گیلان با محوریت آیت الله بهجت (ره)

فرماندار فومن از برگزاری نخستین همایش علما و طلاب غرب گیلان با محوریت بزرگداشت آیت الله بهجت (ره) در ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، موسی فکور ظهر دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت چهاردهمین سالگرد عروج ملکوتی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره) با اشاره به شخصیت عظیم، گرانقدر و معنوی آیت الله العظمی بهجت (ره)، اظهار کرد: باعث افتخار ماست که در شهر و استانی زندگی می‌کنیم که این عالم ربانی در آن متولد شده و زیست کرده و همچنان از برکات وجودی ایشان بهره‌مند هستیم.

 

وی با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم بزرگداشت شایسته و در خور جایگاه این عالم جلیل القدر جهان اسلام و تشیع، افزود: پاسداشت چنین شخصیتی بزرگی، پاسداری از دین و ترویج ارزش‌های اسلامی است.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه ویژه برنامه‌های بزرگداشت چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت (ره) نسبت به سال‌های گذشته گسترده‌تر و فراگیر است، اضافه کرد: امسال فقط به برگزاری مراسم سالگرد اکتفا نشده است و برنامه‌های فرهنگی متعددی با محوریت آیت الله بهجت (ره) برگزار خواهد شد که از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسم دعای ندبه در شهر فومن و پخش سراسری آن از رسانه ملی اشاره کرد.

 

فکور از برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت (ره) در ۱۱ روستا خبر داد و اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و شب شعر از دیگر برنامه‌های ستاد خواهد بود.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم متعدد سالگرد ارتحال این عالم جلیل القدر در جای جای شهرستان فومن، گفت: با همکاری دهیاران مقرر شده است که در ورودی روستاها تصویر آیت الله بهجت (ره) نصب شود تا مسافران با این شخصیت عزیز بیشتر آشنا شوند.

 

فرماندار فومن در ادامه از برگزاری نخستین همایش علما و طلاب غرب گیلان با محوریت بزرگداشت آیت الله بهجت (ره) در ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی فومن خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده این همایش به شکل استانی برگزار گردد.

 

وی از فرمانداران سایر شهرستان‌ها خواست تا نسبت به اطلاع‌رسانی مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت الله بهجت (ره) همکاری کنند و یادآور شد: آیت الله بهجت فقط متعلق به گیلان و ایران نیست و جایگاه و ارزش جهانی دارد لذا باید از فرصت وجودی این شخصیت ذی‌قیمت برای ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی بهره ببریم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار