کد خبر : 87179
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

برگزاری یادواره «فراتر از شکفتن» با محوریت شهدای کودک و نوجوان

برگزاری یادواره «فراتر از شکفتن» با محوریت شهدای کودک و نوجوان

سرپرست کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گیلان گفت: یادواره «فراتر از شکفتن» با محوریت شهدای کودک و نوجوان و با هدف نشاط بخشی به مخاطبان و تبیین دستاوردهای انقلاب برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر دوشنبه در یادواره «فراتر از شکفتن» به سالروز وفات شهادت گونه پیام‌رسان کربلا اشاره و اظهار کرد: حضرت زینب (س) بزرگ‌ترین جهادگر عرصه تبیین به شمار می‌رود.

 

میر عظیمی با بیان اینکه مانایی قیام حسینی و وجود معنوی این بانوی برجسته نقش بسزایی در برملا کردن ظلم یزیدیان داشته است، افزود: خطبه‌های تأثیرگذار شخصیتی که عنوان‌های ارزشمند مادر، دختر، خواهر و عمه شهید را در خود جمع‌کرده است، نقش به‌سزایی در پویایی دین مبین اسلام و ماندگار سازی واقعه کربلا داشته است.

 

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان گیلان در ادامه به صبوری و مقاومت حضرت زینب (س) اشاره داشت و گفت: خانواده معظم شهیدان نیز نمونه‌ای از شخصیت‌های الگو پذیرفته از این بانوی نمونه محسوب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر گیلان با هدف نشاط بخشی به مخاطبان و تبیین دستاوردهای انقلاب صورت‌گرفته است، ادامه داد: این روند رو به رشد دستاورد ارزش‌مندی به‌شمارمی‌رود و لازم است برای نسل کودکان و نوجوان تبیین‌شود.

 

تقویت باورهای دینی لازمه مقابله با «استعمار فرهنگی»

 

حجت الاسلام رضا حاجتی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان نیز در این مراسم گفت: کودک نوجوان نسلی سرشار از خلاقیت و صبوری هستند و تربیت این نسل برای ورود اثرگذار در میدان را از رسالت‌ها عنوان کرد.

 

وی به اهمیت ترسیم افق‌ها و نگرش مثبت به رویدادها اشاره و با ضروری ارزیابی‌کردن ولایت‌پذیری و همراهی با ولی‌فقیه اظهار کرد: همچون صدر اسلام، تنها کسانی می‌توانند در زمره اصحاب قرار بگیرند که امکانات در دسترس پیامبر (ص)، یاران ایشان و مقابله کنندگان با مسلمین آگاه باشند.

 

حجت الاسلام حاجتی با تأکید بر لزوم بصیرت برای مقابله با هجمه‌های غرب و با بیان‌اینکه هوشمندی لازمه برخورد با بدحجابی، بی‌عفتی و بی‌دینی است، تصریح‌کرد: برای مقابله با «استعمار فرهنگی» نیازمند تقویت باورهای دینی هستیم.

 

وی با اشاره به چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب مردمی حرکتی بزرگ به‌شمارمی‌رود و لازم است به عنوان پرچمداران این نظام در حفظ صیانت از آن کوشا باشیم.

 

گفتنی است؛ قصه‌گویی در ارتباط با شهید ابراهیم هادی، پخش نماهنگ شهدای کودک و نوجوان استان گیلان، هم‌خوانی سرود «رفیق‌شهیدم» و خوانش شعر، از جمله برنامه‌های این مراسم به‌شمارمی‌رفت.

 

همچنین برپایی «موکب انقلاب»، «مداحی» و ماندگار سازی دل‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان بر طوماری «دعا برای کشورم» از دیگر برنامه‌های این آئین معنوی بود و در پایان نیز از خانواده معظم و معزز شهیدان «حامد کوچک‌زاده» و «محمدعلی طاهری‌نیا» تجلیل‌شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار