کد خبر : 62787
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بستری ۷۰ بیمار بد حال کرونایی در مراکز درمانی گیلان/ همچنان وضعیت شکننده است

بستری ۷۰ بیمار بد حال کرونایی در مراکز درمانی گیلان/ همچنان وضعیت شکننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بستری ۷۰ بیمار بد حال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اشاره کرد و گفت: وضعیت گیلان همچنان شکننده است.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۶۹ بیمار کرونایی جدید به بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی استان گیلان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه حال ۷۰ بیمار بد و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، افزود: در مجموع ۴۵۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه همچنان وضعیت کرونا در استان گیلان شکننده است، گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت هفت شهر استان در وضعیت نارنجی هستند که نشان دهنده عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها رعایت پیشگیری از ابتلاء و انتقال ویروس کرونا رعایت دستور العمل ها، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی است، ادامه داد: دورهمی های خانوادگی و دوستانه و شلوغی مراکز خرید از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان خواست به محض مشاهده علائم اولیه این بیماری نظیر تب و یا سرفه با مرکز ملی اطلاع رسانی کرونا به شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و یا به مراکز ۳۹ گانه کووید ۱۹ استان که در سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام شده مراجعه کنند.

حیدرزاده با اشاره به آغاز واکسیناسیون کادر درمان و پرستاری، گفت: در مرحله نخست ۱۳۰ نفر از کادر درمان و پرستاران شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان گیلان واکسیناسیون شدند.

وی ادامه داد: ۲۶۹ عدد واکسن سهمیه استان گیلان در مرحله نخست واکسیناسیون است که در دو مرحله به کادر درمان تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به چگونگی استفاده از ماسک و مطالب منتشر شده در زمینه استفاده همزمان از دو ماسک در اماکن شلوغ اشاره و اضافه کرد: ماسک‌های سه لایه معمولی یکباره مصرف بوده و بعد از چند ساعت استفاده باید تعویض و به شکل درستی در سطل زباله انداخته شود.

وی با بیان اینکه ماسک n۹۵ قابلیت چندین بار استفاده و شستشو را داشته و مربوطه به کادر درمان و پرستاران است، گفت: شهروندان بعد از چند ساعت استفاده از ماسک سه لایه و با مربوط شدن آن باید ماسک را تعویض و با انداختن آن در کیسه فریزر آن را در سطل اشغال انداخته و از ماسک جدید استفاده کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار