کد خبر : 49514
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

گزارش/

بسیج کانون‌های مساجد گیلان در مبارزه با کووید 19 / جهاد جوانان همچنان ادامه دارد

بسیج کانون‌های مساجد گیلان در مبارزه با کووید 19 / جهاد جوانان همچنان ادامه دارد

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز در مقابله با شیوع کووید ۱۹به جبهه تولید ماسک برای مدافعان سلامت تبدیل شده و از طریق اطلاع‌رسانی در قالب مباحث فرهنگی و اجتماعی به تبیین راه‍کارهای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا می پردازند.

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، همزمان با شیوع کروناویروس در کشور و به تبع آن در گیلان که دارای بیشترین آمار مبتلایان به گفته مسئولان است، اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان پا به میدان نهاده و همگام با سایر دستگاه‌ها و نهادها در صف مقابله با شیوع این بیماری منحوس قرار گرفتند.

جایگاه مردمی و کارکردهای اجتماعی مساجد موجب شد تا امروز این اماکن مقدس سنگر مقابله با شیوع کووید ۱۹بوده و از یک سو به جبهه تولید ماسک برای مدافعان سلامت تبدیل سده و از سوی دیگر از طریق اطلاع‌رسانی در قالب مباحث فرهنگی و اجتماعی به تبیین راه‍کارهای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا بپردازند.

کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد در سراسر گیلان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین به ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تجهیز کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا پرداخته‌اند و علاوه بر ضدعفونی مساجد یاری دهنده ارگان‌ها در ضدعفونی محل و منطقه خود شدند.

 

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با بیان اینکه کلیه فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌شود، اظهارکرد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در اقدامی خودجوش و مردمی سطح مسجد و کانون را ضدعفونی کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری گفت: تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها در قالب عکس، عکس‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری از دیگر اقداماتی است که تاکنون در سطح کانون‌های مساجد استان به‌منظور مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

 

وی ادامه داد: بیشتر خواهران عضو کانون‌های مساجد در این شرایط بحرانی اقدام به دوخت ماسک در منازل با نظارت مسئولان کانون‌ها و رعایت توصیه‌های بهداشتی کرده‌اند.

 

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بزرگترین تشکل مردم‌نهاد با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خود در این وضعیت بحرانی که زندگی عموم مردم را مختل کرده و به کابوس مدرن دنیای امروز تبدیل شده است وارد میدان جهاد شده و علاوه بر تولید و توزیع ماسک و همکاری و هماهنگی با کلیه دستگاه‌های مرتبط، برای اطلاع رسانی و پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا به حمایت از اقشار کم درآمد در بحران اقتصادی ناشی از کرونا هم می‌پردازد.

 

کانون فرهنگی هنری ولیعصر (عج) روستای لیالمان از توابع شهرستان لاهیجان نیز آستین همت را بالا زده و  تعداد نزدیک به سه هزار عدد ماسک رایگان بین اهالی محل توزیع کرده است.

 

توزیع پمفلت‌های آموزشی پیشگیری از کرونا درب منزل اهالی روستا با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای لیالمان از دیگر اقدامات این کانون است.

 

*راه اندازی ایستگاه توزیع اقلام بهداشتی در کانون بلال چاف

حجت‌الاسلام ضابطی با اشاره به اقدامات کانون فرهنگی وهنری بلال چاف در قالب مجموعه شهید سردار سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در این راستا جهت ضدعفونی اماکن و معابر چاف با همکاری اعضای کانون سمپاشی با تراکتور در محلات در دستور کار قرار گرفت.

 

مسئول کانون فرهنگی وهنری بلال بخش چاف از توابع لنگرود از ایجاد ایستگاهی در مرکز بخش جهت پخش اقلام مهم خبر داد و افزود: در این ایستگاه اقلام مهم بهداشتی هفته‌ایی ۳ روز بین مردم محل توزیع می‌شود.

 

وی جذب منابع مالی از خیرین شهرستان را از دیگر اقدامات کانون عنوان و بیان کرد: همکاری با مرکز بهداشت جهت شناسایی خانواده‌های مبتلا و تامین آرامش روانی برای خانواده‌های داغدار از دیگر اقدامات است.

 

ضابطی از شناسایی خانواده‌های بی‌سرپرست بی‌بضاعت جهت اهدا بسته‌های غذایی خبرداد و اعلام کرد: تهیه اسپند جهت دوددهی و میکروب‌زدایی مغازه‌ها و پخش بسته‌ای اسپند بین مردم و اعلام عمومی در محلات جهت رعایت موارد بهداشتی و موارد مورد تاکید اهل بیت(ع) و قرآن نیز از فعالیت‌های کانون بلال است.

* راه‌اندازی کارگاه دوخت ماسک به همت کانون شهید هدایتی رشت

«سلمان قنبرزاده» با اشاره به اقدامات کانون فرهنگی هنری شهید محمدهدایتی در مقابله با کروناویروس اظهارداشت: این کانون علاوه بر ضدعفونی مسجد، کانون و معابر اطراف مسجد به توزیع بسته‌های آموزشی پیشگیری از کرونا می‌پردازد.

 

مسئول کانون شهید محمدهدایتی رشت از راه‌اندازی کارگاه دوخت ماسک به همت اعضای کانون خبر داد و افزود: بیش از هزار ماسک پارچه‌ای قابل شستشو به‌جهت پیشگیری از ویروس منحوس کرونا توسط خواهران عضو کانون تهیه و بسته‌بندی شد.

 

وی با اشاره به پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری کووید ۱۶ بیان کرد: در این راستا و جهت کاهش آلام نیازمندان، ۳۰ بسته حمایتی برای خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند تحت پوشش کانون تهیه و بین آنها توزیع شد.

 

*مسابقه” ما بچه‌های مسجدی کرونا را شکست می‌دهیم” در لنگرود

کانون شهدای گمنام لنگرود مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) نیز جهت بهینه‌سازی ایام قرنطینه خانگی مسابقه” ما بچه‌های مسجدی کرونا را شکست می‌دهیم” اجرا می‌کند. نوجوانان مسجدی با تهیه کلیپ یک دقیقه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود در این ایام و ارسال آن به آدرس instagram.com/masjedfatemehzahras می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. به سه کلیپ برتر این مسابقه جوایزی ارسال می‌شود.

 

همچنین این کانون در اقدامی ابتکاری با عنوان” کیسه‌های درآمدزا” به حمایت از فعالیت‌های فرهنگی کانون می‌پردازد.

در قالب این طرح، کیسه جمع‌آوری زباله در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا وسایل دورریختنی و بازیافتی خود را در آن قرار دهند. پس از پایان ماه همه کیسه‌ها جمع‌آوری و به فروش می‌رسد تا از این طریق برخی از هزینه‌های جاری مسجد تامین شود.

 

 

 

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار