کد خبر : 90854
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402- 09: 3

آیت الله فلاحتی در دانشگاه آزاد رشت:  

بعضی‌ها از اینکه جوانان وارد عرصه شوند ترس دارند/ به جوان باید میدان داد

بعضی‌ها از اینکه جوانان وارد عرصه شوند ترس دارند/ به جوان باید میدان داد

.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور رئیس دانشگاه آزاد استان، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به تاثیرات معارف اسلام برای سلامتی روح و روان اظهار داشت: با شخصیت‌های بزرگی همچون شهید مطهری و علامه مصباح یزدی نباید کم ارتباط داشت زیرا این شخصیت‌ها همواره عاقل، زمان‌شناس و افق‌بین بودند و نیاز داریم آن‌ها را بیشتر بشناسیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به بازدید چند ماه پیش خود از مرکز موشک‌های بالستیک و پهپادهای کشور اشاره کرد و افزود: در این مرکز شاهد حضور برخی شخصیت‌های دانشگاهی و نمایندگان بودم و در ادامه به جوان ۳۲ ساله‌ای برخورد کردم که جزو سازندگان تجهیزات دفاعی و مایه افتخار بود.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: امروز اگر با یک نگاه عمیق فلسفی، اجتماعی و سیاسی به اندیشمندان گذشته و معاصر جامعه خود بنگریم به ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم و این افتخارات در آینده هم مورد توجه جهان بشریت خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه شگفتی‌های جامعه اسلامی امروز زبانزد عام و خاص است تصریح کرد: باید به دستاوردها و مفاخرمان افتخار کنیم و بدانیم ایران اسلامی هنوز هم یکه‌تاز عرصه‌های بزرگ علمی است همانطور که پیامبر خدا فرمودند “علم اگر در ستاره ثریا باشد، انسان‌هایی از ایران به آن دست پیدا می‌کنند.”

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اظهار کرد: امروز کشورهایی همچون چین و روسیه با آن حجم از جمعیت متوجه شده‌اند که در عرصه معادلات سیاسی و اقتصادی دنیا باید ایران در کنارشان باشد در حالی‌که دو قدرت پوشالی آمریکا و صهیونیست‌ها رو به افول هستند.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در کنار توجه به افتخارات و دستاوردها، به مشکلات هم بی‌توجه نیستیم گفت: مسئله “پژوهش” در تاریخ ایران همیشه مقدم بوده است و در سایه پژوهش به رشد و موفقیت‌ها رسیده‌ایم.

 

امام جمعه رشت به دانشجویانی که گلایه‌هایی درباره سابقه کار جوانان فارغ‌التحصیل داشتند گفت: جوانی که تازه فارغ‌التحصیل شده باید از جایی شروع کند اما بعضی‌ها از اینکه جوانان وارد عرصه شوند ترس دارند و یا از سابقه کار جوان می‌پرسند در حالی‌که به جوان باید میدان داد تا به‌مرور کارهای عملی و اجرایی را بیاموزد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه جوان دارای ایده، اراده، خوش فکر و خوش‌ذوق و در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار خواهد بود تصریح کرد: بارها به مسئولان گفته‌ام که در تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها از نظر و ایده‌های دانشگاهیان و حوزویان بهره‌ گیرند.

 

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه در سایر کشورها نیز اصول و قواعدی برای اداره جامعه تعیین شده و همه به آن اصول پایبند هستند افزود: در جامعه اسلامی، نظام در مقابل مسائلی که به عقاید، مبانی دینی مردم خدشه وارد کند مسئولیت دارد‌.

 

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از نظرات دانشگاهیان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ‌گفت: به مسئولان همواره توصیه کرده‌ام که پای حرف‌ها و نظرات دانشجویان و دانشگاهیان بنشینند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار