کد خبر : 9912
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395- 53: 9

بقاع متبرکه بستر ساز توسعه/ امام زادگان درس آزادگی و دین محوری به ما آموختند

بقاع متبرکه بستر ساز توسعه/ امام زادگان درس آزادگی و دین محوری به ما آموختند

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: امامزادگان درس آزادگی و دين محوری به ما آموختند و ما هم نيز بايد به تاسی از اين بزرگواران در اين راه گام برداريم.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در سفر اخیر خود به گیلان در گفتگویی اظهار داشت: مزار امامزادگان در هر منطقه ای موجب توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن شده‌اند.

وی با بیان اینکه نور وجود گرانقدر بقاع متبرکه موجب اتصال ما به خداوند منان می‌شود، تصریح کرد: امامزادگان جلیل القدر ما را با قرآن کریم و اهل بیت (علیهما سلام) آشنا ساخته و برایمان حاکمیت اسلامی را معنا می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وجود بیش از هشت هزار بقعه متبرکه در کشور افزود: اين امامزادگان به پيروی از امام عصر خويش در راه دين به پا خواستند و با ظلم مبارزه كردند و در اين راه به شهادت رسيدند.

وی خاطرنشان کرد: امامزادگان درس بزرگ آزادگی، كرامت و دين محوری را به ما آموختند و ما هم بايد به تاسی از اين بزرگواران در اين راه گام برداريم .

شرفخانی همچنین در ادامه با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم اظهار داشت: دوستی اهل بیت (علیهما سلام) بزرگترین اجر و پاداش در مقابل رسالت بزرگ پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) است که می‌تواند اتصال ما را به خداوند محکمتر کند.

وی اذعان کرد:اين امامزادگان به مثابه قسمتی از بهشت هستند كه انسان در جوار آنان به معنای واقعی احساس آرامش روحی می‌كند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: ما بايد فرزندان خود را برا اينكه از گزند جنگ نرم فرهنگی دشمن مصون بداريم در مجاورت اين بزرگواران، پرورش فكری و روحی دهيم زيرا ما شناخت قرآن، شيعه مذهب خود و سيره و شناخت زندگی حضرت اباعبدالله الحسين(علیه السلام) را از همين بزرگواران فرا گرفتيم .

شرفخانی اظهار کرد:استان گيلان با وجود بقاع متبركه متعدد نشان دهنده تدين مردم اين استان بوده و حكومت چندين ساله آقاسيدجلال الدين اشرف و مبارزه اين بزرگوار با طاغوتيان زمان نيز گواه اين مدعاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: به بركت همين امامزادگان ما شاهد رشد معنوی، فرهنگی و حتی اقتصادی شهرها هستيم  و اين همه از بركت اين بزرگواران است و اين بمنزله شكوفايی فرهنگ و زيرساخت‌های يک جامعه است ./شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار