کد خبر : 92921
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان مطرح کرد؛

بلاتکلیفی اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به گیلان

بلاتکلیفی اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به گیلان

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان از بلاتکلیفی اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: سازمان برنامه بودجه گیلان در اختصاص این مبلغ بی تفاوت است.

به گزارش گیلانستان، سید علی حسینی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان و رشت از قدیمی ترین مراکز کشور است.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۴۷۰ نفر تحت پوشش آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان هستند، افزود: از این تعداد ۲۰۱ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

 

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با بیان اینکه این مجموعه با کمک‌های مردمی اداره می‌شود، گفت: نقش مردم گیلان در سرپا نگه داشتن این مجموعه خیریه بی نظیر است.

 

حسینی با اشاره به نگاه حمایتی دولت سیزدهم به آسایشگاه خیریه گیلان، اضافه کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به مجموعه‌های خیریه بویژه آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت دارد در حالی که در دولت‌های گذشته اینگونه نبوده است.

 

وی از نگهداری ۲۷۲ نفر بی سرپرست در آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان خبر داد و افزود: نیمی از از تعداد ۴۷۴ بیمار تحت پوشش این مجموعه، بی سرپرست هستند و در واقع جمعیت ۵۰ درصدی این مجموعه بی سرپرست هستند.

 

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با بیان اینکه ۵ درصد تحت پوشش این مجموعه غیر بومی و غیر گیلانی هستند، گفت: آسایشگاه معلولیت و سالمندان گیلان فرا استانی است و باید توجه ویژه ای به آن شود.

 

بدهی ۵ و نیم میلیارد تومانی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت در گذشته

 

حسینی با اشاره به بدهی ۵ و نیم میلیارد تومانی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت در گذشته، بیان کرد: این بدهی در سال ۱۴۰۰ به ۸ میلیارد تومان رسید اما با پیگیری‌های انجام شده ۵ و نیم میلیارد تومان آن شامل بخشودگی شد و حدود ۳ میلیارد بعدی تسویه شد.

 

وی با اشاره به رقم ۲ میلیارد تومانی عوارض نوسازی از سوی شهرداری، افزود: در گذشته شهرداری حتی حکم تخریب ساختمان‌های آسایشگاه را اخذ کرده بود اما با رایزنی با شورای ششم این مسئله به صورت تهاتر حل و فصل شد.

 

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با گلایه از بی تفاوتی سازمان برنامه و بودجه استان در اختصاص بودجه مصوب شده سفر ریاست جمهوری به گیلان برای نوسازی این مجموعه، تصریح کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان برای تکمیل و نوسازی ساختمان‌های آسایشگاه در نظر گرفته شده اما تاکنون یک ریال اختصاص پیدا نکرده است.

 

حسینی با بیان اینکه تخصیص اعتبار سفر راه حل قانونی می‌خواهد، گفت: هیچ اراده‌ای در سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص این اعتبار جهت نوسازی و ساخت و ساز این مجموعه وجود ندارد.

 

حسینی با تصریح بر اینکه اعتمادسازی مردمی بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: در سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای اداره این مجموعه نیاز بود که ۱۲ میلیارد تومان آن توسط مردم به صورت نقدی و غیرنقدی تأمین شد.

 

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال برای اداره آسایشگاه، حدود ۵۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان فقط در عید فطر امسال جمع آوری شد، گفت: مردم گیلان نسبت به آسایشگاه معلولین و سالمندان تعصب خاصی دارند و همیشه مورد حمایت مردمی قرار داریم.

 

حسینی با اشاره به هزینه‌های سرسام آور نگهداری از افراد در آسایشگاه معلولین و سالمندان، بیان کرد: هر ماه ۹ میلیون تومان برای نگهداری هر فرد در آسایشگاه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار