کد خبر : 63406
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399- 27: 11

معاون استاندار گیلان:

بهره‌گیری از ظرفیت‌ انبارهای ذخیره‌سازی در گیلان به‌درستی انجام نمی‌شود

بهره‌گیری از ظرفیت‌ انبارهای ذخیره‌سازی در گیلان به‌درستی انجام نمی‌شود

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه برخی از شهرستان‌ها با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه بوده و در برخی دیگر انبارها خالی هستند گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ انبارهای ذخیره‌سازی در گیلان به‌درستی انجام نمی‌شود.

به گزارش گیلانستان، آرش فرزام صفت در مورد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استانی اظهار داشت: از اواخر سال گذشته پروژه‌های نیمه تمام گیلان که بیش‌از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند غربالگری شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۹۸ پروژه نیمه تمام برای تکمیل تعیین شدند گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بر روی این ۱۹۸ پروژه تعدادی از آن‌ها با مشکلاتی در حوزه مجوز و زیرساخت‌ها مواجه بودند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت این پروژه‌ها در اخذ تسهیلات از بانک‌ها با مشکل مواجه بودند افزود: در مجموع ۷۸۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز ۱۹۸ پروژه تأمین شد؛ این پروژه‌ها دسته‌بندی شده و به سازمان برنامه و بودجه کشور معرفی شدند.

فرزام صفت عنوان داشت: برخی از این پروژه‌های مذکور با سرمایه شخصی به بهره‌برداری رسیدند و بخشی از آن‌ها نیز از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده و پروانه بهره‌برداری را اخذ کردند.

وی با بیان اینکه از ۱۹۸ واحد نیمه تمام هدف‌گذاری شده حدود ۱۱۰ واحد به بهره‌برداری رسیدند گفت: این واحدها برای آغاز به کار به سرمایه در گردش نیاز دارند که سعی ما تأمین اعتبار از منابع تسهیلاتی استان برای راه‌اندازی کامل این واحدها است.

فرزام صفت از عملکرد ناموفق کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی گیلان در گذشته خبر داد و افزود: طبق هدفگذاری‌ها قرار بر این بود که این کلینیک‌ها در شرکت شهرک‌های صنعتی مستقر شده و خاکریز اول بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و صنایع کوچک باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تصریح کرد: کلینیک‌های عارضه یابی در دوره گذشته عملکرد موفقی نداشته و بعضاً مشکلات افراد در این کلینیک‌ها برطرف نمی‌شد و آن‌ها به مراکز بزرگتری مانند کارگروه رفع موانع تولید در استانداری و وزارت خانه‌ها مراجعه می‌کردند.

وی با بیان اینکه این کلینیک مانند یک درمانگاه کوچک محلی باید مشکلات را بسنجد و در صورت نیاز مسائل را به مراجع بالاتر ارجاع دهد گفت: با تغییر مدیریت در شرکت شهرک‌های صنعتی تحولی در این حوزه ایجاد شده و امیدواریم از این پس عملکرد بهتری را از این کلینیک‌ها شاهد باشیم.

فرزام صفت در خصوص کمبود عرصه برای انبارهای ذخیره‌سازی در گیلان ابراز داشت: استان گیلان به طور مطلق با کمبود انبارها مواجه نبوده و در واقع آمایش سرزمینی مناسبی برای احداث سردخانه‌ها و انبارهای ذخیره‌سازی در گیلان انجام نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان اظهار داشت: برخی از شهرستان‌ها در برخی از فصول با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه هستند و از طرفی در برخی از شهرستان‌ها و بعضی از فصول سال این انبارها خالی می‌مانند.

فرزام صفت با بیان اینکه حتی بعضاً انبارهایی در استان وجود دارد که در طول سال تنها از ۳۰ درصد ظرفیت آن‌ها بهره‌گیری می‌شود‌ خاطرنشان کرد: در حقیقت توزیع زمانی و مکانی مناسبی برای استفاده از سردخانه‌‌ها و انبارهای استان گیلان صورت نگرفته است.

وی در خصوص افزایش انبارهای ذخیره‌سازی در گیلان بیان کرد: در سال‌های گذشته افرادی برای ساخت انبار و سیلو مجوز دریافت کرده‌اند همچنین یکی از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی گیلان در این حوزه اعطای تسهیلات کم بهره به بخش خصوصی برای ایجاد انبارهای ذخیره‌سازی در محوطه بندر انزلی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اینکه در بندر کاسپین نیز سیلوهای خوبی در حال ساخت هستند تصریح کرد: در صورت ساخت و راه‌اندازی این سیلو‌ها فضای ذخیره‌سازی کالاها در استان گیلان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار