کد خبر : 77450
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

بهره گیری حداکثری از ابزار هنرلازمه مقابله با بحران های فرهنگی و اجتماعی

بهره گیری حداکثری از ابزار هنرلازمه مقابله با بحران های فرهنگی و اجتماعی

ثقتی با بیان اینکه باید از ابزار فرهنگ و هنر برای توجه به بحران های فرهنگی اجتماعی و رفع آن حداکثر بهره را گیریم از هنرمندان خواست تا توجه جدی تری به اینگونه معضلات در خلق آثار خود داشته باشند.

به گزارش گیلانستان، «رضا ثقتی » امروز (شنبه، ۲۸ اسفند) در مراسم اختتامیه جشنواره تولیدات فرهنگی رسانه ای فراز و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره با تشریح سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهارکرد: در سال جدید با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌هایی درخصوص افزایش جمعیت و فرزندآوری تدوین شده تا عملکرد مقبولتری را ارائه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه زنگ خطر کاهش جمعیت هنوز برای برخی مدیران به صدا درنیامده است افزود: باید جامعه به دید بحران به معضل جمعیت بنگرد و نیازمند برنامه‌ها و محرک‌هایی برای توجه اذهان جامعه به این مهم با مشارکت هنرمندان و مفاخر استان هستیم.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی گیلان، وجود معضلاتی در حوزه کتابخوانی و فرزندآوری را نگران کننده دانست و  اذعان کرد: هنرمندان با تولیدات فاخر خود در این زمینه پیشرو باشند.

ثقتی با بیان اینکه باید از ابزار فرهنگ و هنر برای توجه به بحران ها و رفع آن حداکثر بهره را گیریم از هنرمندان خواست تا توجه جدی تری به اینگونه معضلات در خلق آثار خود داشته باشند.

وی با اشاره اجتماع نوجوانان نسل ظهور و اجرای سرود ۳۱۳ نفره” سلام فرمانده” همزمان با نیمه شعبان در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت اذعان کرد: نیازمند اینگونه حرکت‌های میدانی هستیم چراکه ابزار هنر برگ برنده و زبان مشترک همه ملل است که از همه مرزها عبور می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: باید خود را به زبان هنر آراسته  تا برخی معضلات مبتلا به را به جامعه انتقال داده و نسخه‌ای شفابخش برای آن بیابیم.

« یاسر محجوب » هم در این مراسم با بیان اینکه رسالت سازمان فرهنگی هنری شهرداری رشت مشارکت با دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر است اذعان کرد: جشنواره‌ها باید با اطلاع رسانی بیشتری فراگیر شوند تا مخاطب بیشتری را درگیر کنند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه آثار این جشنواره در فصای مجازی منتشر می شود تا افکار عمومی را نسبت به اینگونه مسائل آشناتر کنیم اذعان کرد: سال آینده جشنواره‌های فرهنگی و هنری شهر را پررنگ تر برگزار می‌کنیم.

در ادامه این مراسم نفرات برگزیده جشنواره تولیدات فرهنگی رسانه ای فراز در راستای توسعه و تقویت مطالعه تقدیر شدند. در بخش موشن گرافی « مهدی بدوی  » و « امیر اسماعیلی  » به عنوان نفرات برتر معرفی شدند. در بخش کلیپ « حسین زحمتکش » برگزیده شد و « الیاس زریابی » و « اکبرحیدرپور » نیز شایسته تقدیر شدند.

در پایان این مراسم از زحمات یاسر محجوب به دلیل مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.
پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار