کد خبر : 65036
تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1400- 53: 14

آیت الله فلاحتی در پیام جمعه رشت:

به کسی رای دهید که شجاع و جهادی باشد/ اعضای شوراها باید شهرداران قوی، فهیم و با تجربه انتخاب کنند

به کسی رای دهید که شجاع و جهادی باشد/ اعضای شوراها باید شهرداران قوی، فهیم و با تجربه انتخاب کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت توجه ویژه مسئولان نسبت به مشکل آب کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی می طلبد مسئولان مربوطه استفاده بهینه از آب را به کشاورزان آموزش دهند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در پیام جمعه که بدون مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا از همه می خواهم به شیوه نامه های بهداشتی عمل کنند البته می دانم مردم پایبند به مسائل بهداشتی هستند.
وی به موضوع حقوق پیرامون سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: پیامبران الهی حقوقی نسبت به انسان ها دارند و نخستین حق پیامبران الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) این است که به آنها ایمان آوریم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ایمان به پیامبر نخستین حقوق رسول خدا(ص) نسبت به مردم است، تصریح کرد: اگر انسان به پیامبر خدا ایمان نیاورد تسلیم احکام او نخواهد شد.
آیت الله فلاحتی، مومن را کسی دانست که به پیامبر الهی ایمان داشته باشد و بیان کرد: همه مومنان به خدا، ملائکه، کتاب ها و پیامبرانش ایمان دارند.
وی، اسلام را دین جامع و کامل عنوان کرد و گفت: کسی که پایبند به احکام اسلام باشد در دنیا و آخرت به سعادت می رسد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز رحلت خدیجه کبری(س) همسر گرامی پیامبر اسلام(ص) در دهم ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: همسران پیامبر(ص) مادران معنوی امت اسلام هستند.
آیت الله فلاحتی، علم و آگاهی و همچنین مجاهدت در راه خدا را از ویژگی های حضرت خدیجه(س) ذکر کرد و یادآور شد: خدیجه کبری(س) خود را وقف حمایت از پیامبر خدا(ص) کرد.
وی با بیان اینکه پنجم اردیبهشت ماه یادآور واقعه طبس و حمله نیروهای آمریکایی به ایران در سال ۱۳۵۹ است، اظهار کرد: آمریکایی ها فکر کردند ایران انقلابی همان ایران سال ۱۳۳۲ است و نمی دانستند رهبری این انقلاب را امام(ره) به عنوان یک ابر سیاستمدار به عهده دارد.
امام جمعه رشت، سران آمریکا را پرروترین و احمق ترین رهبران جهان عنوان کرد و افزود: خروج آمریکا از غرب آسیا جزو اصول جدایی ناپذیر نظام اسلامی است زیرا مردم این منطقه باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در ۱۵ ماه مبارک رمضان، بیان کرد: خستگی مردم از جنگ قدرت پس از رحلت پیامبر اسلام(ص)، کم شدن خواص جامعه و نبود فرصت برای تربیت نیروها از جمله دلیل های نرمش و صلح قهرمانانه امام حسن(ع) بود.
وی به مشکل آب کشاورزان گیلانی اشاره کرد و گفت: پاییز سال گذشته در نشستی که با متولیان آب استان داشتیم موضوع کم آبی کشاورزان را به مسئولان مربوطه متذکر شدیم واز آنها خواستیم موضوع تامین آب را رصد کنند تا کشاورز هنگام کشت رنج نکشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مشکل آب کشاورزان را به همه مسئولان متذکر می شوم، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی می طلبد مسئولان مربوطه استفاده بهینه از آب را به کشاورزان آموزش دهند.
آیت الله فلاحتی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خردادماه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: مردم به کسانی رای دهند که جهادی باشند و برای رضای خدا کار کنند.
وی با تاکید براینکه مردم به کسی رای دهند که از شجاعت لازم برای کارکردن برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: هنوز برخی قوانین دست و پاگیر در شهرداری ها وجود دارد و مردم نگران این قوانین هستند.
امام جمعه رشت بر شفاف عمل کردن نامزدهای انتخابات تاکید کرد و افزود: اعضای شوراها به ویژه شورای شهر باید بتوانند شهرداران قوی، فهیم و با تجربه انتخاب کنند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه کسی که با خدا، مسجد و محراب رابطه خوبی ندارد برای مردم کار نمی کند، بیان کرد: ضد انقلاب و ضد رهبری نباید به انتخابات شوراها ورود کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار