کد خبر : 90519
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1402- 31: 14

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت روز قدس

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت روز قدس

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز قدس بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گیلانستان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن بیانیه بدین شرح است:

 

اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمت الله علیه) در سال ۱۳۵۸ موجب احیای مقاومت اسلامی و تقویت انتفاضه قدس در برابر تهاجم و جنایات رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی شد.

 

این اقدام هوشمندانه و راهبردی ضمن فراهم ساختن زمینه حمایت گسترده جهان اسلام از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین، جهاد همه جانبه اسلامی را به منظور نابودی و حذف غده سرطانی صهیونیسم از صفحه روزگار رقم زد.

 

اعلام روز جهانی قدس و برگزاری راهپیمایی باشکوه مسلمانان جهان در چهل و چهار سال اخیر مانع بزرگی در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی صهیونیسم بین‌الملل و حامیان استکباری آن شد و نقشه شرورانه حذف فلسطین و سیطره بر سرزمین مقدس قدس را باطل کرد.

 

بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) فلسطین متعلق به همه فلسطینیان است و باید با اراده آنان اداره شود بنابراین مقاومت و مبارزه تا تحقق برگزاری یک همه‌پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی فلسطین ادامه می‌یابد تا ضمن تعیین نظام سیاسی کشور، زمینه بازگشت همه آوارگان فلسطینی به کشور خود فراهم شود و بی‌تردید مجاهدان فلسطینی، مبارزه اسلامی و مشروع خود را با رژیم غاصب و اشغالگر قدس تا تحقق این مطالبه عادلانه ادامه خواهند داد.

 

رویدادها و تحولات منطقه، مقاومت سرسختانه جبهه اسلامی و تشدید شکاف و اختلافات داخلی اسرائیل حاکی از نزدیکی تحقق پیش‌بینی ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مبنی بر شکست و نابودی رژیم نامشروع و ددمنش صهیونیستی بوده و صهیونیسم بین‌الملل را بیش از هر زمانی به فروپاشی و اضمحلال نزدیک کرده است.

 

جنایات سبوعانه اخیر رژیم نامشروع و سفاک صهیونیستی در به شهادت رساندن رزمندگان اسلام و حمله به مسجدالاقصی و جراحت و بازداشت معتکفین روزه‌دار فلسطینی یک بار دیگر چهره شیطانی سران دژخیم و کودک‌کش صهیونیستی را به منصه ظهور جهانیان رساند و ثابت کرد که از خشونت و توحش ذاتی رژیم اشغالگر قدس پس از هفتاد و پنج سال غصب و جنایت در خاک فلسطین کاسته نشده و در سایه رسوایی عادی سازی روابط و سکوت ننگین برخی از سران کشورهای عربی شدت یافته است.

 

امروز قدس این قبله گاه اول مسلمانان جهان بیش از هر زمانی چشم به حمایت و پشتیبانی امت اسلام دوخته است تا با برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان ضمن نمود وحدت اسلامی، نفرت و انزجار خود را از جنایات ضدبشری رژیم جانی و فانی صهیونیستی به نمایش بگذارد.

 

بی‌تردید برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس پرتو نور امید رهایی را بر قلب رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و جای جای سرزمین‌های اشغالی تابانده و کابوسی سخت و مهلک را برای سران استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی رقم خواهد زد.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، از عموم مردم مسلمان، روزه دار و همیشه در صحنه استان گیلان دعوت می‌نماید تا با شرکت گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین، جنایات اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم کرده و اوج نفرت و انزجار خویش را از جنایات رژیم اشغالگر قدس به نمایش بگذارند و برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات گیلانیان غیور بیافزایند.

 

راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه ۲۵ فروردین مطابق با ۲۳ رمضان در سراسر استان گیلان به سوی میعادگاه‌های نماز جمعه و در شهر رشت از مسیرهای «پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری)»؛ «خیابان امام خمینی (ره)»؛ «میدان فرهنگ»؛ «میدان مصلی»، «ورزشگاه شهید عضدی»؛ «خیابان نامجو»؛ «خیابان پرستار»؛ «میدان فرهنگ»؛ «میدان مصلی» و «سپاه پاسداران»؛ «میدان پاسداران»؛ «خیابان آزادگان»؛ «میدان فرهنگ»؛ «میدان مصلی» با سخنرانی «سردار یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده و با اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت «آیت‌الله رسول فلاحتی» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار