کد خبر : 64638
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1400- 30: 10

رئیس ستاد انتخابات گیلان:

بیش از ۱۴ هزار داوطلب برای عضویت در شورای اسلامی روستاهای گیلان ثبت نام کردند

بیش از ۱۴ هزار داوطلب برای عضویت در شورای اسلامی روستاهای گیلان ثبت نام کردند

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: ۱۴ هزار و ۱۸۷ داوطلب برای عضویت در شورای اسلامی روستاهای گیلان ثبت نام کردند.

به گزارش گیلانستان، محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از ۷ روز ثبت نام داوطلبان اعضای شورای اسلامی روستا که تا ساعت ۲۴ روز گذشته ادامه داشت به پایان رسید.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه امروز پس از بارگزاری مدارک داوطلبان در سامانه جامع انتخابات کار ثبت نام به اتمام رسید افزود: در این دوره از انتخابات ۱۴ هزار و ۱۸۷ نفر در استان گیلان ثبت نام کردند.

قاسم‌نژاد عنوان داشت: از این تعداد ۸ هزار و ۱۹۲ نفر به میزان ۵۸ درصد به شکل حضوری و ۵ هزار و ۹۹۵ نفر با میانگین ۴۲ درصد از طریق درگاه‌های الکترونیکی ثبت نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: از این افراد ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر مرد با ۹۳ درصد جمعیت و ۹۷۶ نفر بانوان با میانگین ۷ درصد در انتخابات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه شرکت داوطلبان در این دوره نسبت به دوره پنجم ۲ درصد و نسبت به دوره چهارم یک درصد افزایش داشته گفت: میزان حضور داوطلبان در این دوره نسبت به دوره پنجم ۴ درصد و چهارم ۲ و نیم درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ابراز داشت: در مجموع در ۲ هزار و ۱۷۲ روستای استان گیلان انتخابات برگزار می‌شود و به عبارتی ۲ هزار و ۱۷۲ حوزه انتخابیه در انتخابات شورای روستاها در گیلان داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: ۸۹ روستای گیلان دارای شورای اسلامی ۵ نفره و ۲ هزار و ۸۳ روستا دارای شوراهای ۳ نفره شده و ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شورا در کل استان در روستاها ایجاد می‌شود.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شورای اسلامی روستا از ۱۹ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت به مدت ۲۸ روز ادامه دارد گفت: پس از آن بررسی صلاحیت در هیئت نظارت شهرستان از ۲۱ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار