کد خبر : 84823
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آذر 1401- 20: 13

رئیس اتحادیه تره بار رشت عنوان کرد

تاثیر افزایش هزینه حمل بار بر قیمت هندوانه شب یلدا

تاثیر افزایش هزینه حمل بار بر قیمت هندوانه شب یلدا

رئیس اتحادیه تره بار شهرستان رشت، گفت: هندوانه در بازار کم نیست و برای شب یلدا به اندازه کافی وجود دارد اما قیمت حمل و نقل بار بر قیمت هندوانه شب یلدا تاثیر گذاشته است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، شب یلدا خوراکی ها و رسوم خاص خودش را دارد و هندوانه از مهمترین اقلامی است که خانواده ها برای این شب تدارک می بینند.

 

هنوز چند روزی تا شب یلدا باقی مانده، اما بسیاری از مردم از هم اکنون در تب و تاب خرید هندوانه شب یلدا هستند.

 

پارچه نویسی و کارتن نویسی داخل مغازه ها و پشت وانت های پُر از هندوانه شروع شده که «شب یلدا یادت نره» و یا «هندوانه ببر به شرط چاقو».

 

معمولا روزهای باقی مانده تا شب یلدا شاهد گرانی هنداونه هستیم؛ امسال هم گویا قیمت ها بالا رفته است و همین مسئله خرید هندوانه شب یلدا را برای برخی از خانواده ها غیر ممکن می کند.

 

ابراهیم حسنی، رئیس اتحادیه تره بار شهرستان رشت در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برای شب یلدای میوه در بازار فراوان است و کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: تقریبا میوه ها قیمت مناسبی دارند و نگرانی در این خصوص نداریم.

 

وی با بیان اینکه در بین میوه های شب یلدا فقط قیمت هندوانه تا حدودی افزایش یافته است، افزود:  علت این افزایش قیمت ناشی از تاثیر افزایش هزینه حمل و نقل بار است.

 

حسنی ادامه داد: سال گذشته قیمت حمل بار هندوانه به گیلان به طور میانگین‌ هفت میلیون تومان بود؛ این در حالیست که امسال این قیمت سه برابر شده است.

 

رئیس اتحادیه تره بار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: هندوانه در بازار کم نیست و برای شب یلدا به اندازه کافی وجود دارد، اما قیمت آن از هر کیلو ۴۰۰۰ تومان به هر کیلو ۱۲ هزار تومان رسیده است.

 

وی کیفیت هندوانه های امسال را بسیار خوب دانست و گفت: امیدواریم هر خانواده بتواند یک هندوانه تهیه کند و برای سفره شب یلدا به خانه ببرد.

 

حسنی با بیان اینکه علاوه بر هندوانه، ازگیل و انار هم جزو میوه های مخصوص شب یلدای گیلانیان محسوب می شود، اضافه کرد: خوشبختانه در ازگیل و انار با افزایش قیمت مواجه نیستیم.

 

رئیس اتحادیه تره بار شهرستان رشت، بخشی از افزایش قیمت ها را به واسطه افزایش تقاضای بازار دانست و تصریح کرد: امیدواریم قیمت هندوانه کاهش یابد و البته که پس از شب یلدا با کاهش تقاضا شاهد کاهش قیمت نیز خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار