کد خبر : 67162
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400- 52: 11

تاکید نمایندگان گیلان بر مشارکت حداکثری در انتخابات/ رفع مشکلات در سایه انتخاب فرد اصلح

تاکید نمایندگان گیلان بر مشارکت حداکثری در انتخابات/ رفع مشکلات در سایه انتخاب فرد اصلح

حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، لزوم توجه به معیارهای کاندیدای اصلح ریاست جمهوری و رفع مشکلات متعدد کشور و جامعه در سایه انتخاب فرد اصلح و شایسته از مهم‌ترین مواردی است که نمایندگان گیلان در مجلس بر آن تاکید دارند.

به گزارش گیلانستان، مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان مهم‌ترین شاخص‌های کاندیدای اصلح و شایسته را به خوبی برای آحاد مردم برشمرده و تبیین کردند از طرفی حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، لزوم توجه به معیارهای کاندیدای اصلح و رفع مشکلات متعدد جامعه در سایه انتخاب فرد اصلح از مهم‌ترین مواردی است که نمایندگان گیلان در مجلس نیز بر آن تاکید دارند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب مؤلفه‌هایی همچون تدین، کارآمدی، دلسوزی و شجاعت، چهار شرط اصلی انتخاب کاندیدای مناسب و شایسته است که می‌توان با شناخت فردی و یا با مراجعه به افراد امین این‌گونه کاندیداها را شناخت و به آن‌ها رأی داد.

خردادماه امسال ملت ایران قرار است در چهار انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری شرکت کنند، از طرفی در کنار اهمیت بسیار بالای حضور پرشور و بانشاط در انتخابات، موضوع انتخاب افراد کاردان، متخصص و توانمند نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از سوی دیگر، امام خمینی(ره) شرایط رییس‌جمهور و نمایندگان مجلس را در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود چنین بیان فرموده‌اند که “رئیس‌جمهور و وکلای مجلس باید از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند،  نه از سرمایه‌داران و زمین‌خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.”

انجام تبلیغات انتخاباتی، برگزاری میتینگ‌ها، راه‌اندازی ستادهای تبلیغاتی، توزیع بروشورها، پخش برنامه‌های هر کدام از نامزدها در رسانه ملی و یا برگزاری مناظره‌های انتخاباتی می‌تواند زمینه‌های لازم برای انتخاب فرد اصلح جهت تصدی پست ریاست جمهوری را توسط مردم فراهم کند البته به شرط آنکه نامزدها نیز در این فرآیند با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای تنها به بیان دقیق برنامه‌ها و سوابق خود بپردازند.

* سوابق و برنامه محوری مهم‌ترین وجه کاندیدای برجسته در انتخابات ریاست جمهوری 

«مهرداد گودرزوند چگینی» با بیان اینکه امیدواریم با حضور یکپارچه مردم در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر صحنه اتحاد و همبستگی ملت ایران متجلی شود عنوان کرد: از کاندیداهای ریاست جمهوری هم می‌خواهیم که فقط برنامه‌های کاری خود را در حوزه‌های مختلف به سمع و نظر مردم و مخاطبان برسانند.

نماینده مردم رودبار در مجلس انتخاب فرد اصلح و شایسته را توسط مردم و دقت به یکسری مؤلفه‌های لازم در این امر را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:‌ سوابق و برنامه محوری مهم‌ترین وجه کاندیدای برجسته در انتخابات ریاست جمهوری است و هم خود کاندیداها و هم مردم و رأی دهندگان باید به موارد مهم اینچنینی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

وی میزان تسلط افراد بر سیاست خارجی مبتنی بر قانون اساسی را دیگر مؤلفه بسیار مهمی که نشان دهنده شایستگی کاندیدای ریاست جمهوری است خواند و ابراز داشت: مردم می‌توانند به سوابق و عملکرد کاندیداها رجوع کنند و فردی را که شایستگی و توانایی بیشتری دارد انتخاب کنند.

* شاخص‌های انتخاب اصلح توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است

«رسول فرخی میکال» نیز صحبت‌ها و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در باب اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد و لزوم انتخاب فرد اصلح را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: انتخابات یکی از محوری‌ترین مسائل کشورمان است و مردم به واسطه آن در تعیین سرنوشت‌شان دخیل هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس رأی مردم به فرد اصلح که شایستگی‌های لازم را برای ریاست جمهوری داشته باشد را هم مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: تمامی شاخص‌های انتخاب اصلح توسط مقام معظم رهبری تبیین و بیان شده است و با تمسک و توجه عمیق به همین فرمایشات می‌توان فرد اصلح را انتخاب کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس توجه به نکاتی مانند وفاداری و مشخص نمودن نحوه تعامل با جهان را در برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد:‌ ایستادگی و مقاومت در مجامع بین‌المللی و دفاع از حقوق ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر شاخص‌هایی است که یک کاندیدای اصلح باید دارای آن باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان اهتمام جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و ارائه برنامه و راهکار مشخص در این حوزه را هم از دیگر ویژگی‌هایی که یک کاندیدای اصلح باید دارا باشد، دانست و افزود: پیگیری برای تحقق عدالت اجتماعی و برقراری آن در سطح جامعه از دیگر مطالباتی است که انتظار داریم کاندیداها برنامه خود را در زمینه آن اعلام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه در بحث عدالت اجتماعی باید به تمام نقاط ایران اسلامی اعم از شهرستان‌ها، شهرها و روستاها توجه ویژه شود خاطرنشان کرد: یک کاندیدای اصلح باید در بخش ایجاد اشتغال و رفع مشکل معیشت مردم به ویژه اقشار محروم برنامه جامع و کاملی داشته باشد.

* با انتخاب فرد اصلح دولتی باکفایت و با ایمان تشکیل می‌شود

«غلامرضا مرحبا» نیز انتخابات را مهم‌ترین پدیده سیاسی در کشورمان دانست و ضمن تاکید بر لزوم انتخاب فرد اصلح و شایسته توسط مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برخلاف سایر نظام‌های سیاسی در برقراری مردم‌سالاری دینی و برگزاری انتخابات عملکردی ارزشمند دارد.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس با بیان اینکه ارتقای امنیت ملی کشور یکی از مهم‌ترین آثار برگزاری انتخابات است، اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد را متذکر شد و اذعان کرد: برخلاف بسیاری از نظام‌های سیاسی جهان، مردم ایران اسلامی از همان ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته و همچنان هم دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شرکت در انتخابات را حق مسلم ملت ایران اسلامی خواند و با اشاره به اینکه باید از این حق و فرصت مناسب بهترین استفاده ممکن را داشته باشیم خاطرنشان کرد: بدون تردید با انتخاب صحیح و اصلح توسط مردم، دولتی باکفایت و با ایمان به آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا ایجاد می‌شود.

رسیدگی به مشکلات اقتصادی، تنگناهای معیشتی، مالیات، مسکن، اشتغال، رسیدگی به مناطق محروم، حمایت از تولید داخلی و کسب و کارها به ویژه پس از پاندمی ویروس کرونا، افزایش اقتدار نظام در صحنه بین‌الملل، ارائه راهکار و برنامه در حوزه‌های یاد شده و مواردی از این دست از جمله مهم‌ترین مطالباتی است که جامعه از یک کاندیدای اصلح ریاست جمهوری انتظار دارد.

از سویی مقام معظم رهبری نیز به خوبی معیارهای کاندیدای اصلح و شایسته را برای جامعه تبیین فرموده‌اند که مطمئنا آحاد ملت با مراجعه به شاخصه‌های بیان شده توسط ایشان، در کنار حضور حداکثری در انتخابات که بی شک ثمرات مثبت داخلی و خارجی بسیار فراوانی برایمان خواهد داشت، می‌توانند مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوهٔ مجریه را به دست فردی دلسوز، آگاه به مسائل روز و کارآمد بسپارند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار