کد خبر : 84360
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401- 47: 23

رئیس شورای شهر رشت خبر داد؛

تحقیق و تفحص از سازمان حمل و نقل شهرداری رشت

تحقیق و تفحص از سازمان حمل و نقل شهرداری رشت

رئیس شورای شهر رشت گفت: با توجه به مشکلات سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت تعدادی از اعضای شورا درخواست تحقیق و تفحص از این سازمان را دارند که به زودی انجام می شود.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر شنبه در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت با اشاره به ارسال لایحه یک فوریتی پیرامون خرید ۵۰ دستگاه ون اظهار کرد: لایحه‌ای با این موضوع به شورا ارسال شده که در آن سهمی به عهده وزارت کشور و سهم دیگر نیز متعلق به شهرداری رشت است که باید پرداخت شود.

 

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه در راستای حمایت از نیروهای شهرداری رشت و با توجه به تورم حاکم بر جامعه و عدم افزایش متناسب حقوق پرسنل این مهم در دست بررسی است، گفت: قیچی شدن سقف دو دستگاه اتوبوس توسط سازمان حمل و نقل و بار شهرداری رشت با توجه به مشکلات موجود در ناوگان که منجر به ساقط شدن این دو دستگاه اتوبوس شده پذیرفتنی نیست.

 

واثق کارگرنیا با تاکید بر اینکه با توجه به مشکلات موجود در سازمان حمل و نقل و بار مسافر تعدادی از اعضای شورا تقاضای تحقیق و تفحص این سازمان را مطرح کرده‌اند، اضافه کرد: این مهم در اسرع وقت اجرایی و نتایج از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

 

دستگاه‌های برفروب شهرداری فرسوده است

 

دیگر عضو شورای شهر رشت از وضعیت تجهیزات برف روب شهرداری رشت گلایه کرد و افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته به دلیل فرسودگی دستگاه‌ها و در صورت بارش برف در شهر مشکلات فراوانی در رشت رقم می‌خورد.

 

سید شمس شفیعی اضافه کرد: برای اینکه با این مشکلات مواجه نشویم می‌توانیم از تجهیزات دیگر شهرهای کشور که در طول فصل سرد سال با چنین شرایط جوی مواجه نیستند استفاده کنیم.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موافق اهدای سبد کالای غیر نقدی به پرسنل شهرداری هستم اظهار کرد: بهتر است این اقدام در طول سال تکرار شود اما شهرداری نیز باید هر مرحله مصوبه شورا نیز داشته باشد.

 

شورا در مورد هزینه بیت المال با کسی تعارفی ندارد

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و بار مسافر شورای اسلامی شهر رشت نیز از قیچی شدن سقف دو دستگاه اتوبوس بدون مصوب شورا انتقاد کرد و افزود: سقف این دو اتوبوس به بهانه اینکه برای حضور گردشگران استفاده می‌شود قیچی شده و مدتهاست که بلا استفاده به حال خود رها شده است.

 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه اتوبوس‌ها جز اموال شهرداری هستند و بر اساس کدام مجوز سر اتوبوسی که سرمایه این شهر و عمر فعالیتی آن سه سال است را قیچی کرده‌اند ادامه داد: این اتوبوس‌ها به واسطه اقدامات انجام شده حتی قابل فروش دیگر نیستند و یا باید به صورت کیلویی فروخته شوند.

 

وی با اشاره به اینکه شورا تا زمانی که پای بیت المال در میان باشد با کسی تعارف ندارد، ادامه داد: اعتباراتی به منظور بهسازی اتوبوس‌ها به حساب سازمان واریز می‌شود اما مشخص نیست این اعتبارات کجا و چگونه هزینه می‌شود و هر بار که به رئیس حراست سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت بابت پیگیری این مباحث تماس گرفته‌ام پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ام.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار