کد خبر : 83268
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401- 24: 12

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تداوم کاهش آمارهای کرونایی در گیلان/ ۱۲شهرستان در وضعیت آبی هستند

تداوم کاهش آمارهای کرونایی در گیلان/ ۱۲شهرستان در وضعیت آبی هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تداوم کاهش آمارهای کرونایی در استان گفت: هم اکنون ۱۲ شهرستان گیلان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان در گفتگویی با تشریح وضعیت آمارهای کرونا در استان گیلان اظهار کرد: در بستری‌های روزانه و همچنین مجموع بستری‌ها کاهش آمار ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان پذیرش شده‌اند، افزود: هم اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در گیلان ۳۲ نفر است.

 

مهرابیان با اشاره به بستری چهار بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان گفت: تنها راهکار مقابله با کرونا و جلوگیری از انتقال و ابتلاء به این ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی با توجه به سرد شدن هوا و افزایش بیماری‌های ویروسی و تنفسی و عفونی است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوانزا در استان اشاره و اضافه کرد: شهروندان خواست در صورت مشاهده علائمی همانند سردرد، تب و سرفه از ماسک استفاده کنند.

 

وی در ادامه به رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اشاره و تصریح کرد: ۱۲ شهرستان گیلان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچکدام از شهرها قرمز و نارنجی نیستند.

 

مهرابیان افزود: آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودسر، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لاهیجان و لنگرود ۱۲ شهرستانی هستند که در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

 

وی ادامه داد: پنج شهرستان املش، سیاهکل، رودبار، شفت و ماسال نیز در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار