کد خبر : 997
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 شهریور 1394- 09: 12

تدفین سفارشی برادر سخنگوی دولت و پارتی بازی در بهشت زهرا!

تدفین سفارشی برادر سخنگوی دولت و پارتی بازی در بهشت زهرا!

معمولا تیم تشریفات در زمان تشییع جنازه افراد نظامی و یا بلندپایه حاضر می شوند و از طرفی دیگر افرادی در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شوند که نام آور باشند.

به گزارش “در گیلان”، صبح روز پنج شنبه هفته گذشته بود که خبر فوت یوسف نوبخت، برادر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت یازدهم در رسانه های مختلف منتشر شد ;که این اتفاق موجب تاسف و تاثر همگان شد که جادارد در ابتدای این مطلب به بازماندگان مرحوم نوبخت و مخصوصا محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت تسلیت عرض نماییم.

برادر سخنگوی دولت از اساتید دانشگاه و همچنین از کارکنان قوه قضائیه بود که روز پنج شنبه به علت بیماری دار فانی را وداع گفت و در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

اما مراسم تشییع و خاک سپاری برادر محمدباقر نوبخت دو نکته ابهام آمیز را در افکار عمومی ایجاد کرد که بعضا با اعتراض نرم برخی افراد همراه بود.دو مسئله ابهام آمیز این بود که اولا چرا در مراسم تشییع این استاد دانشگاه که از کارکنان قوه قضائیه هم بود تیم تشریفات وجود داشت؟ و دوم اینکه چرا یوسف نوبخت در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد؟

معمولا تیم تشریفات در زمان تشییع جنازه افراد نظامی و یا بلندپایه حاضر می شوند و از طرفی دیگر افرادی در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شوند که نام آور باشند و اهداف تعریف شده ای را به دست آورده باشند.

اما به نظر می رسد که برادر محمدباقر نوبخت هیچ کدام از دو شرایط بیان شده را دارا نبوده و تنها مسئله ای که می تواند توجیهی برای این اقدام در افکار عمومی ایجاد کند، نسبت نزدیک مرحوم نوبخت با سخنگوی دولت تدبیر و امید باشد.

اگر اذهان عمومی درباره این موضوع درست قضاوت کرده باشد این مسئله سبب می شود که اکثر مردم این سفارشی کار کردن را پای همه مسئولین گذاشته و در ذهن خود این مسئله را پرورش دهند که همه مسئولین با بستگان و نزدیکان خود اینگونه برخورد می کنند.

هر شخصی هر عنوانی که در دنیا داشته باشد، چه تیم تشریفات در مراسم تشییعش حضور داشته باشد و چه نداشته باشد، به اندازه قد خود قسمتی از یک آرامستان را برای خانه ابدی خود اشغال می کند و مهم اعمال اشخاص است که باید در پایان پاسخگوی آن باشند و اینکه در چه جایی دفن شود، چندان مهم به نظر نمی رسد، اما به نظر می رسد وقتی که به منظور احترام به درگذشتگان نام آوران و بازماندگان آنها مکانی را برای یک شخصی که در زندگی خود برای کشور افتخار آفرینی داشته است، در نظر می گیرند با همه احترامی که برای همه در گذشتگان قائل هستیم، تدفین افراد عادی در آن مکان عملاً بی اهمیت جلوه دادن زندگی نام آوران است و این نکته را در ذهن به وجود می آورد که برای تدفین افراد در قطعه نام آوران پارتی مهم تر است تا نام آوری./فرهنگ نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصیری یکشنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

ایشان افتخارگیلان بودند رحمت خدا برایشان باد جادارد شمادرباره دلایل عقب ماندگی گیلان توضیح دهید نه بهشت زهرای تهران اینقدرشخصیت های گیلان راخردنکنید

رفتن به نوار ابزار