کد خبر : 67741
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 تیر 1400- 30: 10

تذکر نماینده لاهیجان به وزیر جهادکشاورزی؛ عدم لایروبی به‌موقع انهار موجب خسارات کشاورزان شده است

تذکر نماینده لاهیجان به وزیر جهادکشاورزی؛ عدم لایروبی به‌موقع انهار موجب خسارات کشاورزان شده است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به تذکرات خود به وزیر جهادکشاورزی گفت: عدم لایروبی به‌موقع انهار سبب وارد آمدن خسارت به کشاورزان گیلانی شده است.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی میکال با اشاره به طرح‌های در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی و طرح ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها از موارد مورد پیگیری در این کمیسیون است.

دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: همچنین طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و قانون اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی از دیگر طرح‌های در دست بررسی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس است.

فرخی گفت: بنده در صحن علنی مجلس دو تیر تذکراتی را به رئیس جمهور فعلی در راستای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی، قراردادی، کارمعین، پیمانکاری، تبصره ۳ و ۴ و ایجاد فرصت برابر از طریق سازمان امور استخدامی و اداری کشور برای همه کارکنان داشتم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جذب رسمی کارکنان آموزش و پرورش اعم از معلمان نهضت سواد آموزی، سرباز معلم و آموزش‌دهندگان دو نفر به بالای نهضت سواد آموزی از دیگر تذکرات بنده در صحن علنی دوم تیرماه مجلس بود.

وی افزود: از سال ۹۲ تا کنون آموزش‌دهندگان تک نفره به صورت فعال مشغول به کار هستند که تعدادشان در سراسر کشور هزار و ۵۰۰ نفر است و از وزیر مربوطه درخواست جذب این افراد در آموزش پرورش را داشتم تا حقشان ضایع نشود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تذکر بعدی بنده به وزیر جهاد کشاورزی در راستای پرداخت خسارات سرمازدگی به محصولات کشاورزی در سطح کشور به‌ویژه منطقه کوهستانی دیلمان بود.

وی یا تأکید بر لزوم لایروبی به موقع و بتنی کردن انهار رودخانه سیدعلی اکبری در رودبنه شهرستان لاهیجان گفت: منبع درآمد مردم این منطقه کشت برنج بوده و تک محصولی هستند که از طریق رودخانه‌ سید علی اکبری مزارع خود را آبیاری می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس ابراز داشت: همواره عدم لایروبی به موقع سبب خسارات کشاورزان منطقه رودبنه لاهیجان شده است و یکی از راهکارهای حل این مشکل لاینینگ یا بتنی کردن انهار در بخش رودبنه است.

وی با اشاره به تذکر خود درباره اجرای پروژه انتقال آب کشاورزی برای تأمین آب ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: روند بسیار کندی در اجرای تجهیز اراضی در شهرستان سیاهکل، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، کیاشهر و رودبنه به چشم می‌خورد که مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به دیگر تذکرات خود به وزیر جهاد کشاورزی در حوزه عدم توجه به تغییر کاربری اراضی و فروش آن به غیربومی افزود: عدم تخصیص منابع به سد خاکی دهستان آسیابر دیلمان از تذکرات بنده در صحن بود که چندین سال در حال مطالبه است.

نماینده معین مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با انتقاد از بتنی نکردن انهار سنتی در سه شهرستان حوزه انتخابیه خود و عدم لایروبی و بهسازی آب‌بندان‌ها گفت: مشکلات پرداختی در خسارات بیمه کشاورزان سبب شده تا کشاورزان توان بیمه محصولات خود را نداشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار