کد خبر : 73539
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۰۶

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان:

ترویج کتاب‌خوانی جامعه را از آفات اجتماعی دور می‌کند

ترویج کتاب‌خوانی جامعه را از آفات اجتماعی دور می‌کند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به آگاهی به دست آمده از کتابخوانی، گفت: ترویج کتابخوانی جامعه را از آفات اجتماعی دور می کند.

به گزارش گیلانستان، پریسا کرمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست کتابخوان به مناسبت روز دانشجو با اشاره به ظرفیت بسیج دانشجویی و حضور جوانان خلاق و نیک اندیش در این تشکل، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این تشکل دانشجویی برای ترویج کتابخوانی در جامعه بهره بگیریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه رسالت این نهاد تبلیغ و ترویج کتابخوانی است، بیان کرد: فعالیت بسیج دانشجویی و نهاد کتابخانه های عمومی با یکدیگر به تحقق اهداف عرصه کتابخوانی کمک می‌کند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر ضرورت ترویج کتاب خواندن بین مردم، تصریح کرد: تاکید و دغدغه رهبری مبنی بر کتاب خوانی موجب شده تا به سمت ترغیب کودکان نوجوانان و زنان خانه دار برویم زیرا اگر کودکان کتابخوان باشند نسل آینده کتابخوان می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان آگاهی به دست آمده از کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: جامعه آگاه از بسیاری از آفت‌های اجتماعی مبرا است.

کرمی از تشکل‌های دانشجویی خواست که ارتباط موثرتری با کتابخانه‌های عمومی داشته باشند و افزود: این امر به داشتن جامعه آگاه و ایمن از آفات اجتماعی کمک می‌کند.

ضرورت راه اندازی نهضت کتابخوانی بین جوانان

جانشین سازمان بسیج دانشجویی گیلان نیز با بیان اینکه مأموریت بسیج دانشجویی پیگیری و مطالبه منویات رهبری است، گفت: مطالبه و دغدغه جدی رهبری در حوزه کتابخوانی که تاکنون مغفول مانده، فاصله گرفتن دانشجویان از مقوله کتابخوانی است.

محمد صادق جعفری با اشاره به نهضت کتابخوانی بیان کرد: نهضت فرآیندی تشکیلاتی و منسجم است و اگر ورای شعار و سخنرانی به دنبال تحقق منویات رهبری باشیم باید به دنبال راه اندازی نهضت کتابخوانی بین جوانان باشیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار