کد خبر : 74993
تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۵۹

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

تزریق دُز سوم واکسن کرونا به ۵۵۰ هزار گیلانی

تزریق دُز سوم واکسن کرونا به ۵۵۰ هزار گیلانی

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵۰ هزار گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: این تعداد معادل ۲۵ درصد جامعه هدف گیلان است.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان با سویه جدید امیکرون در سطح کشور و شناسایی مواردی در استان گیلان، اظهار کرد: رعایت شیوه نامه‌ها و تزریق واکسن بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه استان گیلان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا با همکاری و مشارکت مردم و تلاش مسئولان برای تأمین واکسن در سطح کشور پیشتاز بوده است، گفت: تاکنون ۹۵ درصد مردم گیلان نوبت اول و بیش از ۸۷ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان در ادامه بر ضرورت توجه جدی شهروندان به تزریق دُز سوم واکسن تأکید کرد و افزود: بر اساس یافته‌های پزشکی دُز سوم بیش از ۸۰ درصد ایمنی در برابر کرونا و سویه جدید امیکرون ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۵۰ شهروند گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: این میزان معادل ۲۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در استان گیلان است.

مهرابیان با اشاره به فعالیت ۴۵۰ مرکز واکسیناسیون در سراسر استان گیلان، افزود: بیش از ۲۰۰ پایگاه در شهرستان رشت فعالیت می‌کنند و بر اساس نیاز تعداد آنها کم و زیاد می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار