کد خبر : 70240
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1400- 46: 17

در حاشیه بازدید مقامات قضایی گیلان مطرح شد؛

تسریع در ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک آستارا/ با متخلفان برخورد می شود

تسریع در ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک آستارا/ با متخلفان برخورد می شود

معاون قضایی دادگستری گیلان با تأکید بر ضرورت تسریع در ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک آستارا، گفت: با متخلفان تعلل در پیشبرد امور گمرکی برخورد قانونی می شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان ظهر شنبه در حاشیه بازدید از زیر ساخت‌های اقتصادی و گمرکی آستارا از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های فوق انتقاد، اظهار کرد: ضمن بررسی کم کاری و تخلفات احتمالی رخ داده در روند آنها، باید بازه زمانی مشخصی برای اجرایی کردن این پروژه‌ها اعلام شود.

وی اضافه کرد: با تمام متخلفان کندی اجرای این پروژه‌ها برخورد خواهد شد.

گلایه تجار از دپوی کالا در گمرک

معاون دادگستری گیلان نیز با بیان اینکه اتصال راه آهن آستارا به راه آهن سراسری سبب رونق اشتغال و توسعه معیشت مردم شده ولی در برخی از اوقات اراده‌ای برای اتمام کار مشاهده نمی‌شود، اظهار کرد: رئیس کل دادگستری گیلان و مسئولان این نهاد برای دومین بار است که در تابستان امسال از زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان مرزنشین آستارا بازدید می‌کنند ولی مجریان و پیمانکاران طرح‌ها عدم اعتبار و تأمین نشدن مصالح را نیز بهانه می‌کنند.

سید رحمان سیدزاده، افزود: بعضی از مسئولان دستگاه‌ها برای پیشبرد طرح تلاش می‌کنند و در این راستا بازه زمانی مشخصی برای تکمیل راه آهن آستارا به رشت در نظر گرفته شد.

وی، ادامه داد: بعد از فوت پیمانکار قبلی، طرح راه آهن آستارا به پیمانکار جدید در قالب قرارداد ۲ ساله واگذار شده و بارانداز راه آهن آستارا – آستارا از نظر پدافند غیر عامل فاقد تجهیزات لازم از قبیل دوربین مداربسته و برجک است و همه این موارد باید رفع شوند.

معاون قضائی دادگستری گیلان، گفت: دپوی کالا در شرکت انبارهای عمومی گمرک مرزی آستارا باعث گلایه تجار و صاحبان کالا شده و برخی از کالاها نظیر نهاده‌های دامی باید به سرعت ترخیص شوند.

سیدزاده، تصریح کرد: مسئولان استانی باید در قالب بازدیدهای میدانی به مشکلات آستارا به عنوان دورترین شهرستان استان رسیدگی کنند و علت تعلل در پیشبرد برخی از امور در گمرک در قالب پرونده‌های مختلف در دادگستری گیلان پیگیری و با متخلفان برخورد قانون لازم نیز خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار