کد خبر : 84096
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

تشدید نظارت بر آبگیرهای رضوانشهر برای حفاظت از پرندگان مهاجر گیلان  

تشدید نظارت بر آبگیرهای رضوانشهر برای حفاظت از پرندگان مهاجر گیلان  

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست رضوانشهر گفت: آبگیرها و آب بندان های رضوانشهر محل عبور پرندگان مهاجر از سیبری هستند و حفاظت از آنها تشدید یافته است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، اکبر میغی در گفت و گویی با اشاره به اجرای گشت ها و پایش های مستمر در سطح شهرستان رضوانشهر از کشف و ضبط اسلحه شکاری در این گشت ها خبر داد و گفت: شکارچیان متخلف برای طی مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

وی افزود: این گشت ها به منظور جلوگیری از هر گونه شکار و صید پرندگان در زیستگاه های شهرستان رضوانشهر انجام شده است.

 

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست رضوانشهر ادامه داد: تاکنون هیچگونه مجوزی برای شکار و صید در سال جاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده است.

 

میغی تصریح کرد: تعداد شکار و صید متخلفین امسال کمتر شده و با توجه به اطلاع رسانی هایی که انجام شده است، همکاری کشاورزان و دهیاران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از مرغابی سانان از آبگیر و آب بندان های این شهرستان عبور می کنند، گفت: با توجه به کشت های مجدد برنج در برخی از شالیزارها، بعضی از پرندگان مهاجر برای تغذیه در این شالیزارها فرود می آیند و خوشبختانه در رضوانشهر کشاورزان برای پرندگان مهاجر در شالیزار دام پهن نمی کنند.

 

میغی، از عموم مردم به خصوص دوستداران محیط زیست خواست با توجه به ممنوعیت شکار در سال جاری، هرگونه موارد تخلف در زمینه های مختلف زیست محیطی را از طریق شماره تلفن ١۵۴٠ به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اعلام کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار