کد خبر : 64402
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

مدیرکل فرودگاه گیلان:

تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودگاه گیلان

تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودگاه گیلان

مدیرکل فرودگاه گیلان از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت خبر داد.

به گزارش گیلانستان، سید محسن میرحسینی افزود: در پی احتمال وقوع موج چهارم کرونا در کشور سلامت کارکنان ارگان های مستقر در فرودگاه سردار جنگل رشت با حضور کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان با انجام تست سریع کرونا مورد ارزیابی قرار گرفتتند.
وی در ادامه گفت : فرودگاه گیلان در راستای اهتمام به سلامت مسافران علاوه بر تجهیز به دوربین حرارتی، استفاده از ماسک را اجباری اعلام کرده است.
وی، تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در فرودگاه سردار جنگل رشت، نصب بنرهای اطلاع رسانی و نمایش پیام های بهداشتی، الزام به پوشش ماسک هنگام ورود به ساختمان اداری، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس فرودگاه، ضدعفونی و میکروب زدایی پایانه ها و اماکن و تجهیزات مستقر در ترمینال ها قبل و بعد از هر پرواز، ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه را از جمله اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا عنوان کرد.
میرحسینی همچنین یادآور شد: بر اساس محدودیت های کرونا، پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت همچنان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی با ۶۰ درصد ظرفیت انجام می شود.
وی ادامه داد : از سویی سامانه فروش بلیت به سامانه مرکز بهداشت متصل شده و مبتلایان به کرونا تنها با ارائه مدارک صحت و گذراندن پروسه بیماری می توانند از پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بهره مند شوند.

مدیرکل فرودگاه گیلان خاطر نشان کرد: ارائه نتیجه تست PCR (آزمایش کرونا) برای مسافران پرواز رشت – اهواز الزامی است و بدون نتیجه تست یادشده برای مسافران کارت پرواز صادر نخواهد شد.
میرحسینی بیان کرد: در زمان حاضر ۷۶ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۱۰ مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز انجام می شود.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان شهرستان های رودسر، لنگرود و رودبار در این استان قرمز شده است. این شهرستان ها بر اساس طبقه بندی هفتگی شهرستان های استان از نظر وضعیت زرد، نارنجی و قرمز در بیماران بستری کووید ۱۹ و بر اساس آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور  منبع نرم افزار ماسک  قرمز اعلام شده است. بر اساس این طبقه بندی، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت، فومن و آستارا نیز نارنجی اعلام شده اند و بقیه شهرستان های استان گیلان زرد هستند.

بر اساس گزارش های ارائه شده پس از تعطیلات و سفرهای نوروزی، موج چهارم کرونا در کشور به سرعت در حال پیش رفت است و بر اساس توصیه‌های مکرر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در دورهمی‌ها، تنها مسیر پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است؛ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، غذا خوردن در رستوران‌ها و مکان‌های سرپوشیده، حضور در محل‌های پرجمعیت و سرپوشیده از جمله موارد پرخطر و عوامل اصلی انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود.
هم اکنون ۵۴۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری و از این میان  ۸۹ نفر بدحال هستند.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در  ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار