کد خبر : 67561
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۲۷

در جمع خبرنگاران صورت گرفت؛

تشریح وعده‌های محقق شده شهردار رشت در برنامه‌های ارائه شده به شورای شهر

تشریح وعده‌های محقق شده شهردار رشت در برنامه‌های ارائه شده به شورای شهر

شهردار رشت برنامه‌های ارائه شده شهرداری به شورای اسلامی را که در مدت اخیر تصدی وی در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شدند را تشریح کرد.

به گزارش گیلانستان، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز دوشنبه(۳۱ خرداد) در جمع خبرنگاران برنامه‌های ارائه شده شهرداری به شورای اسلامی را تشریح کرد و اظهار داشت: میثاق نامه من با شهروندان برنامه ‌های ارائه شده در هنگام انتخاب از سوی اعضای شورا بود.

شهردار رشت ابراز داشت: پس از انتخاب توسط اعضای محترم شورا سعی کردم در راستای عملی کردن برنامه‌های ارائه شده، خدمت همه جانبه به شهروندان و تحقق وعده‌ها گام بردارم.

احمدی با تاکید بر اینکه برنامه‌های شهرداری در هفت محور و به تفکیک حوزه مربوطه تنظیم و به شورا ارائه شده است تصریح کرد: تمرکز در اتمام پروژه‌های نیمه تمام و اقدامات زیرساختی در دوران شورای پنجم از مهم‌ترین اقداماتی است که در زمان تصدی پست شهرداری در دستور کار قرار دادم.

وی بازگشایی خیابان هشت دی را از جمله اقدامات مهم شهرداری رشت در مدت اخیر اعلام کرد و افزود: پروژه خیابان هشت دی سال‌ها به دلیل عدم تملک املاک مجاور نیمه کاره رها شده بود که مطابق وعده داده شده با تملک املاک و اجرای پروژه عمرانی در اردیبهشت امسال بازگشایی شد.

شهردار رشت راه‌اندازی مجدد آبنمای موزیکال بوستان ملت را که بزرگترین آبنمای موزیکال کشور و یکی از آبنماهای بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شود مورد اشاره قرار داد و عنوان داشت: این آبنما در چند سال گذشته به علت مشکلات زیرساختی و عدم تامین تاسیسات بلاتکلیف مانده بود که فاز نخست آن با اهتمام شهرداری راه‌اندازی شد و فاز دوم آن نیز تا ۴۵ روز آینده تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

احمدی در ادامه از پیاده‌سازی و راه‌اندازی سامانه مدیریت کنترل پروژه در شهرداری رشت خبر داد و افزود: براساس این نرم افزار می‌توان وضعیت پروژه‌های شهرداری و عملکرد پیمانکاران را رصد و ارزیابی کرد از طرفی پیمانکاران هم می‌توانند در شرایطی برابر در مناقصات شهرداری شرکت کنند.

وی پروژه بازگشایی مسیر فلکه ولی عصر(ع) به فلکه امام علی(ع) را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و مدت پیمان پروژه نیز یک سال به مبلغ بیش از ۷۲۶ میلیارد ریال است که به موجب آن میدان ولی عصر(عج) به بلوار دیلمان متصل می‌شود.

شهردار رشت اذعان کرد:‌ در تداوم پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی نیز سال گذشته در نقاط مختلف شهر رشت نظیر محله رودبارتان و استادسرا طرح‌هایی را اجرایی کردیم که روند آن امسال هم تداوم دارد.

احمدی در ادامه افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی و راه‌اندازی دو سوله جدید آن را هم از دیگر اقدامات شهرداری اعلام کرد و افزود: سوله اول در حال حاضر حدود ۶۵ درصد و سوله دوم هم حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و توسعه حمل و نقل پاک هم برنامه‌های خوبی را به اجرا درآورده است عنوان داشت: ایجاد مسیر تردد دوچرخه در مسیر مسکن مهر تا خیابان نامجو و از رازی در فلکده در دستور کار و برنامه شهرداری قرار دارد.

شهردار رشت بهره‌برداری و راه‌اندازی ۴ کنترلر هوشمند(چراغ زمان دار هوشمند) در تقاطع‌های رشت را از دیگر اقدامات ترافیکی شهرداری برشمرد و افزود: این پروژه در تقاطع‌های توتونکاران، سه راه حافظ، ملت و چهار راه میکاییل به بهره‌برداری رسید و در چند مسیر دیگر در دست اجرا است.

احمدی خرید و توسعه دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف در سطح شهر را هم از جمله دیگر اقدامات شهرداری دانست و اظهار داشت: طی قرارداد منعقد شده با سرمایه‌گذار مربوطه مقرر شد ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۱۱۰ ایستگاه دوربین شامل ۷۷ ایستگاه دوربین نظارتی، ۲۲ ایستگاه ثبت تخلف چراغ قرمز و ۱۱ ایستگاه دوربین کنترل سرعت راه اندازی و اجرایی شود.

وی ادامه داد: تاکنون بخش اعظمی از این پروژه اجرایی شده و در آینده نیز به صورت کامل بهره برداری می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه در مدت اخیر تدوین طرح جامع و مطالعات ITS در قالب ۲۳ سند هم در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت افزود: در این مدت شاهد اجرای پروژه‌هایی نظیر هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی، مدیریت پارک حاشیه ای معابر و نظایر این بوده‌ایم.

احمدی اذعان داشت: مناسب‌سازی فضای شهری برای افراد خاص و معلولان نیز در دست اجرا قرار دارد به طوری‌که در همین راستا تاکنون خیابان پرستار به عنوان خیابان پایلوت برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.

شهردار رشت فراخوان اجرای پروژه ژ پنج را هم متذکر شد و اظهار کرد: با انجام یک فراخوان، پیمانکار این پروژه انتخاب شد که در صورت امضای تفاهم‌نامه با اداره آب منطقه‌ای عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

احمدی در ادامه اقدامات شهرداری در راستای بهسازی بافت‌های فرسوده شهر رشت را هم تشریح کرد و بیان داشت: هم‌اینک پروژه مرمت ساختمان ساعت آغاز شده است از طرفی مطالعات ساختمان فرهنگ و هنر هم به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرمت عمارت میرزا خلیل رفیع نیز پس از اتمام مطالعات و رفع خطر اولیه در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار