کد خبر : 74961
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1400- 19: 13

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان:

تشکیل نخستین انجمن طراحان مد و لباس گیلان/ ترسیم افق های روشن برای تغییر بازار پوشاک

تشکیل نخستین انجمن طراحان مد و لباس گیلان/ ترسیم افق های روشن برای تغییر بازار پوشاک

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تشکیل نخستین انجمن طراحان مد و لباس استان، گفت: فعالیت این انجمن افق های روشنی برای تغییر وضعیت بازار پوشاک ترسیم می کند.

به گزارش گیلانستان، سید امیر مصباح با اشاره به اینکه امروز با مشکل بزرگی در پوشاک کشور و استان گیلان مواجه هستیم، گفت: متأسفانه پوشاک موجود در بازار هیچ سنخیت و ارتباطی با داشته‌های فرهنگی، آئینی و ارزش‌ها و تمدن ایرانی و اسلامی ما ندارد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این وضعیت در حالی است که تعداد زیادی طراح خوب و برجسته در کشور به ویژه این استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: طراحان این توانایی را دارند که مشکل پوشش را با استفاده از ایده‌های جذاب و دانش به روز خود حل کنند.

وی به عدم حمایت از طراحان اشاره و با بیان اینکه نبود حمایت‌ها سبب شده تا وضعیت پوشاک و مد کشور و گیلان توسط واردکنندگان لباس از ترکیه و چین تعیین می‌شود، ادامه داد: در واقع وارد کنندگان پوشاک هستند که تعیین می‌کنند که جامعه ما چه لباسی بپوشد، مد جامعه چه باشد و مشتری چه پوششی انتخاب کند.

مصباح ادامه داد: در این بخش به هر اندازه کار فرهنگی انجام شود یک واردکننده قدرتمند لباس می‌تواند به راحتی زحمت همه متولیان امر و طراحانی را که با وجود همه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی و عدم ثبات در بازار فعالیت می‌کنند از بین ببرد.

وی اضافه کرد: قطعاً دور هم جمع شدن طراحان، رسیدن به یک نقطه اشتراک و یافتن یک راه حل برای برون رفت از شرایط موجود و استفاده از ظرفیت نمادهای ایرانی، ارزش‌ها و توصیه‌های دینی در اندازه حجاب و پوشش و ایجاد پیوند میان این مقوله‌ها با سلیقه جوانان امروزی و مد در تغییر این وضعیت بسیار تأثیرگذار است.

مصباح با تأکید بر اینکه حرکت در این مسیر سبب خارج شدن لباس‌های بی کیفیت از بازار پوشاک کشور و شکست واردات بی کیفیت می‌شود، ادامه داد: نکته مهم این است که ما مشکلی با واردکنندگان پوشاک ندارید اما این موضوع نباید سبب تعیین ذائقه اجتماعی پوشش توسط این افراد شود.

ضرورت حمایت فعالان اقتصادی و کارگاه‌ها از طراحان لباس

وی با بیان اینکه همه ارکان کشور باید زمینه دیده شدن طراحان مد و لباس را فراهم کنند، گفت: کلید و مرکز ثقل این موضوع توجه به طراحان است در همین راستا به عنوان متولیان حوزه هنر استان گیلان انجمن طراحان مد و لباس استان تشکیل و همه طراحان با سلایق مختلف دور هم جمع کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: سازمان صمت، اصناف و همه کسانی که می‌توانند در قالب بخش اقتصادی و بنگاه‌های کوچک، کارگاه‌ها و واردکنندگان پوشاک دست انجمن مد و لباس برای ایجاد ارتباط با بازار را بگیرند تا طراحان تنها نمانند.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه طراحی طراحان باید وارد بازار لباس شود و تنها تولید چند نمونه کافی نیست، گفت: قطعاً با عدم تولید انبوه ایده‌های طراحی شده توسط این طراحان و عدم نمایش آنها در فروشگاه‌های لباس مشکل بازار پوشاک کشور و استان گیلان حل نمی‌شود.

وی تأکید کرد: قطعاً زمانی نابسامانی بازار پوشاک کشور و استان گیلان حل می‌شود که حوزه‌های اقتصادی در کنار طراحان لباس قرار گیرند.

مصباح در ادامه به تشکیل نخستین هیئت مؤسس انجمن طراحان مد و لباس گیلان و اعلام فراخوان برای عضوگیری اشاره و اظهار کرد: پس از این مرحله، فراخوانی نیز برای اعلام کاندیداتوری اعضای برای عضویت در مجمع و برگزاری انتخابات منتشر شد.

وی با بیان اینکه در این انتخابات اعضای اصلی و علی البدل انجمن مشخص شدند، افزود: شاهد استقبال خوب فعالان عرصه مد و لباس گیلان از برگزاری انتخابات نخستین انجمن مد و لباس استان بودیم.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بهترین طراحان مد و لباس استان در این انتخابات حاضر و به زودی با انجام استعلام‌ها اعضای اصلی هیئت مدیره این انجمن مشخص می‌شود، ادامه داد: بعد از این مرحله، با انتخاب رئیس وی باید فعالیت خود را در قالب تعاریف و قوانین خود انجمن آغاز کند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار