کد خبر : 75562
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

تشکیل کمیته احیای تالاب انزلی و نجات گوهررود و زرجوب/ اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان برای نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت

تشکیل کمیته احیای تالاب انزلی و نجات گوهررود و زرجوب/ اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان برای نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از تشکیل کمیته احیای تالاب انزلی و نجات گوهر رود و زرجوب خبر داد و گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان برای نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش گیلانستان، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در حاشیه بازدید از رودخانه گوهر رود رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس‌جمهور پس از بازدید از سطح شهر رشت نسبت به وضعیت تالاب انزلی نگرانی‌هایی پیدا کردند و دستور دادند کمیته احیای تالاب انزلی و نجات گوهر رود و زرجوب تشکیل شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تأکید بر پیگیری دستورات رئیس‌جمهور در مورد احیای تالاب انزلی و نجات دو رودخانه گوهر رود و زرجوب، افزود: امروز اولین جلسه کمیته احیای تالاب انزلی و نجات دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به نتایج مشاهدات میدانی خود گفت: در بازدیدی که از تالاب و دو رودخانه مدنظر انجام شد، مشاهده کردیم که بخش اعظمی از فاضلاب و آب‌های سطحی شهر وارد این دو رودخانه می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات فاضلاب شهری رشت مصوب شد افزود: همچنین مقرر شد با مساعدت سازمان برنامه‌وبودجه ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به اجرای این مصوبه تخصیص یابد تا این طرح در زمان تعیین‌شده یعنی تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای اقدامات در نظر گرفته‌شده تالاب انزلی و دو رودخانه گوهر رود و زرجوب از تهدید آب‌های آلوده نجات پیدا کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار