کد خبر : 85021
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401- 40: 15

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

تشییع ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در رشت، فومن و رودبار

تشییع ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در رشت، فومن و رودبار

سرهنگ «حبیبی» با بیان اینکه گیلان میزبان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود، گفت: مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در رشت، رودبار و فومن برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در جلسه هماهنگی مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در سالن شهید انصاری استانداری استان گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۹ شهید گمنام در سطح ۵۳ یادمان در سراسر استان آرمیده‌اند، اظهار داشت: ۷۸ شهید گمنام نیز در ۲۶ گلزار شهدا در سطح استان خاکسپاری شده‌اند.

 

وی با اشاره به تدفین شهدای گمنام در پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی، افزود: فلسفه تشییع و تدفین شهدای گمنام مبتنی بر ایجاد یک فضای فرهنگی و معنوی در کشور است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه تدفین شهدای گمنام در سطح کشور از سال ۸۰ و با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شهدای گمنام را یک موضوع فرهنگی می‌دانند که باید استمرار داشته باشد.

 

حبیبی از دیگر فلسفه‌های تشییع و تدفین شهدا را ایجاد انسجام ملی دانست و خاطرنشان کرد: شهدای عزیز همواره امنیت بخش و وحدت آفرین هستند.

 

وی فرهنگ ایثار و شهادت را خاستگاه بسیاری از تولیدات هنری و رسانه‌ای دانست و اضافه کرد: سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تقویم کشور روز شهید گمنام نام گرفته و لذا امسال شاهد تشییع ۴۰۰ شهید گمنام در سطح کشور هستیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه گیلان میزبان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود، بیان کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در رشت، رودبار و فومن برگزار می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه این مراسم در مرکز استان ساعت ۸:۳۰ روز سه‌شنبه ششم دی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در هر یک از شهر‌های لوشان، رستم آباد و شهرستان فومن پس از اتمام مراسم در میدان شهدای ذهاب رشت ساعت ۱۰ صبح سه شهید گمنام تشییع و تدفین خواهند شد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار