کد خبر : 63497
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تعداد بستری‌های کرونایی در گیلان به زیر ۳۰۰ نفر رسید

تعداد بستری‌های کرونایی در گیلان به زیر ۳۰۰ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعداد مجموع بستری‌های کرونایی استان گیلان بعد از گذشت پنج ماه به زیر ۳۰۰ نفر رسیده اما شرایط استان همچنان شکننده است.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه بعد از گذشت پنج ماه برای نخستین بار تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز بهداشتی گیلان به ۲۹۵ نفر است، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۷۰ مورد جدید کرونایی شناسایی و بستری شدند.

وی افزود: متأسفانه حدود ۷۰ نفر از بیماران شرایط بدی داشته در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه مشارکت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط استان آن را بهبود خواهد داد، گفت: امیدواریم با مشارکت مردم تا پایان اسفند ماه روند کاهشی ابتلاء به کرونا در استان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای کنترل ویروس کرونا بهداشت و درمان و تلاش مسئولان به تنهایی کافی نیست، اضافه کرد: مردم و در این روزها اصناف نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

حیدرزاده در ادامه با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم به عنوان متولیان مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اقدام کنیم باید تمام اصناف و واحدهای صنفی تعطیل شوند، افزود: قطعاً بی توجهی و عادی انگاری از سوی شهروندان گیلان را به روزهای سخت سال گذشته باز می‌گرداند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا هستیم، تاکید کرد: شهروندان و اصناف نیز باید با متولیان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان همکاری کرده و با رعایت دستورالعمل‌ها زمینه را برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا فراهم کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نزدیکی سال جدید و خریدهای آخر سال شهروندان، گفت: باید مراجعه به بازار را به حداقل برسانیم. افرادی که در بازار حضور می‌یابند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: به ازای اضافه شدن هر یک ربع به زمان حضور ما در مراکز تجمع همانند بازارها حدود ۱۵ درصد شانس ابتلاء به ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار