کد خبر : 61274
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399- 13: 11

معاون فنی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تغذیه سالم در مقابله با کرونا/ اجرای طرح بسیج ملی آموزش همگانی در گیلان

تغذیه سالم در مقابله با کرونا/ اجرای طرح بسیج ملی آموزش همگانی در گیلان

معاون فنی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه در استان، گفت: در این طرح مواد غذایی مفید به شهروندان معرفی می شود.

به گزارش گیلانستان، مسعود نوروزی با اشاره به آغاز اجرای طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه در استان گیلان، گفت: این طرح در راستای پیشگیری از کرونا در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کرونا جنبه‌های زیادی از زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات زیادی را علاوه بر خود بیماری برای ما ایجاد کرده است، گفت: یکی از عوامل مهم در بحث کرونا، نقش تغذیه در پیشگیری از این بیماری است.

معاون فنی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه دو هدف عمده را دنبال می‌کند، ادامه داد: اینکه مردم چه مواد غذایی را به چه میزان مصرف کنند تا بدن آنها را در برابر بیماری کرونا مقاوم‌تر شود، در این طرح آموزش داده می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: کارشناسان تغذیه با بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای خود مواد غذایی مفید و نحوه مصرف آنها را به مردم اطلاع رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، تصریح کرد: ممکن است تهیه برخی از غذاها برای مردم سخت باشد لذا در جاهایی که می‌توان ماده‌ای را به عنوان جایگزین در سبد غذایی مردم قرار داد، نیز به آنها معرفی می‌شود.

نوروزی معضل چاقی و اضافه وزن به ویژه در کودکان و نوجوانان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، تغذیه سالم در کنار فعالیت بدنی و اینکه مردم از چه گروه مواد غذایی و به چه میزان استفاده کنند را آموزش می‌دهیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سفیران سلامت در اجرای این طرح با دانشگاه همکاری می‌کنند، افزود: با کمک این افراد و داوطلبان آموزش‌های مربوطه را به سطح خانه‌های مردم برده و از آنها درخواست داریم که به شایعات بی اساس که پایه‌های علمی ندارند توجه نکنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار