کد خبر : 65572
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400- 59: 11

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان:

تقویت محور فکری مقاومت در قالب هنر/ نمایش مقاومت فلسطینیان با ابزارهای هنری

تقویت محور فکری مقاومت در قالب هنر/ نمایش مقاومت فلسطینیان با ابزارهای هنری

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به تقویت محور فکری مقاومت در قالب هنر، گفت: نمایش مقاومت فلسطینیان با استفاده از ابزارهای هنری بر جامعه جهانی تأثیرگذارتر خواهد بود.

به گزارش گیلانستان، سید امیر مصباح با اشاره به اینکه هنر، زبانی تیز و برنده برای انتقال هر مفاهیمی دارد، اظهار کرد: هنر و قالب‌های مختلف آن اعم از سینما، تلویزیون، موسیقی، نمایش و تئاتر و هنرهای تجسمی همانند کاریکاتور و نقاشی در انتقال این مفاهیم نقشی غیر قابل انکاری می‌توانند ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که یک فرهنگ، تمدن و حقیقت با هنر در هم آمیخته نشده و از ابزارهای هنری بهره نگیرد نمی‌تواند در یک جامعه و در میان بشر نهادینه شود، گفت: در زمینه فرهنگ و تمدن اسلامی، انقلابی و موضوع فلسطین با موضوع فرهنگ مقاومت نیز جز با هنر و تولید آثار فاخر نمی‌توانیم آن را نهادینه و به جامعه بشری معرفی کنیم.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های هنری در ایران جلوه دیگری یافته و با مفاهیم و ارزش‌های مقدس و اسلامی عجین شده است، افزود: موضوع فلسطین که نمادی استکبار ستیزی ملت ایران است و امروز به سایر ملت‌های آزادی خواه جهان گسترش یافته از این قاعده مستثنی نیست.

این کارشناس ارشد رشته گرافیک با بیان اینکه با توجه به اینکه غول‌های رسانه‌ای جهان ریشه صهیونیستی دارند و از بیان جنایات این رژیم خودداری می‌کنند، اضافه کرد: امروز باید برای بیان مظلومیت فلسطین از شیوه‌های دیگری استفاده شود.

هنر سلاحی برای شنیدن فریاد مظلومیت ملت فلسطین

وی تأکید کرد: البته در سال گذشته شاهد بودیم هنرمندان با ایجاد محور فکری مقاومت در قالب هنر در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده‌اند.

مصباح با اشاره به اینکه امروز هنر به ویژه در قالب هنرهای تجسمی همانند کاریکاتور و نقاشی به سلاح برنده‌ای برای نمایش جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، تأکید کرد: هنرمندان باید از این سلاح بیش از گذشته برای رساندن صدا ملت مظلوم فلسطین به گوش جهانیان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هنر مقاومت با مفاهیمی همانند دفاع، ایستادگی و معنویت پیوند خورده و نمایشگر هویت و استقامت مردم یک سرزمین است، اضافه کرد: تقویت محور فکری مقاومت در قالب هنر این ایستادگی و دفاع را بیش از همیشه به نمایش خواهد گذاشت.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه قطعاً تأثیرگذاری یک اثر هنری فاخر با موضوع فلسطین اشغالی و جنایات رژیم صهیونیستی بیش از هر متن و سخنرانی است، گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده از سوی هنرمندان در سال‌های گذشته باید زمینه فعالیت بیشتر در این زمینه برای آنها فراهم شده و در حوزه‌های مختلف از آنها حمایت شود.

نشر فرهنگ مقاومت در جامعه جهانی نیازمند بهره گیری از هنر است

وی در ادامه بر ضرورت نشر فرهنگ مقاومت در جامعه جهانی با استفاده از قالب‌ها و تولید آثار هنری فاخر تأکید و بیان کرد: در این زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف با موضوع مقاومت و ملت فلسطین می‌تواند تأثیرگذار باشد.

مصباح اضافه کرد: با توجه به این موضوع فلسطین مختص یک جامعه نیست و ماهیت فراملی و فرا منطقه‌ای دارد هنرمندان باید تلاش کنند آثار تولیدی نیز چنین ماهیت را دنبال کند.

وی با اشاره به سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» به عنوان نماد و الگوی کامل مرد میدان مقاومت، گفت: این نمونه‌ها باید با استفاده از همین ابزارهای هنری به جامعه جهانی معرفی و الگوسازی شوند.

این کارشناس ارشد رشته گرافیک تأکید کرد: قطعاً تقویت محور فکری مقاومت در قالب هنر می‌تواند امروز به عنوان یکی از راهکارها و ابزارهای تأثیرگذار برای انتقال مظلومیت ملت فلسطین و تقویت کننده اتحاد امت اسلامی برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی باشد و ما نیز به عنوان متولیان امور هنری باید این فضا و بستر را برای هنرمندان فراهم کنیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار