کد خبر : 86432
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

تولید ۲۳ هزار تُن گوشت قرمز در استان گیلان

تولید ۲۳ هزار تُن گوشت قرمز در استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به حمایت این سازمان از دامداران گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۲۳ هزار تُن گوشت قرمز در استان تولید شد.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی گیلان از دامداران اظهار کرد: برای افزایش آمار جمعیت دامی استان و افزایش تولیدات (شیر و گوشت) برنامه ریزی برای اعطای تسهیلات با درصد سود پایین به دامداران اجرایی می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه درصد زیادی از هزینه‌های پرورش دام مربوط به بحث تغذیه و خوراک است، افزود: متقاضیان و دامداران گیلانی برای تأمین نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی که مربوط به بخش تأمین خوراک و تغذیه است، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

وی با اشاره به آمار جمعیت دام استان گیلان از ابتدای شروع طرح اعطای تسهیلات تا ۱۹ دی ماه امسال گفت: ۴۲۹ هزار و ۵۳۴ رأس دام سنگین و ۵۳۶ هزار و ۴۹ رأس دام سبک است که مجموعاً ۹۶۵ هزار و ۵۸۳ رأس دام را شامل می‌شود.

 

محمدی میزان تولید گوشت در گیلان طی ۹ ماهه امسال را ۲۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۴۵ هزار تن شیر نیز توسط دامداران گیلانی تولید شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار