کد خبر : 16249
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396- 31: 18

تو چه می دانی ماده ۸۸ چیست؟/ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان پاسخ دهد

تو چه می دانی ماده ۸۸ چیست؟/ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان پاسخ دهد

مصارف وجوهی که در هیئت های همسوی جناب عالی جا به جا می شوند ، در چه حوزه هایی است؟ آیا مجوز قانونی برای این کار داشته اید و یا دارید؟

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، کامبیز عسگری در یادداشتی نوشت:

من به عنوان ورزشکار که سالها در سالن های ورزشی عرق ریخته و مدالهای رنگارنگ برای استان وکشورم آورده ام، بلکه به عنوان شهروندی که دارای حقوق قانونی هستم نسبت به عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان به ویژه حوزه عملکردی ماده ۸۸ ابهاماتی دارم و از ایشان می خواهم که برای اطلاع افکار عمومی و زدودن شبهات به این ابهامات پاسخ روشن و شفاف ارایه کنند .

“اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در راستای اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ، دستورالعمل اجرایی ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند(م) تبصره (۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور به منظور تغییر نقش دولت از مالکیت و مدیریت مستقیم به سیاستگذاری ، هدایت و نظارت مبتنی برکاهش تصدی گری حوزه فعالیت در مواردهای غیرضروری و ایجاد زمینه اقتصاد صنعت ورزش، افزایش کارایی و اثربخشی تخصصی و رقابت پذیری در عرصه های داخلی و فراهم نمودن بستر مناسب و مطمئن برای سرمایه گذاری اسپانسرها و بوجود آوردن شرایط لازم برای فعالیت بخش خصوصی و بهره مندی از اثرات مستقیم و غیرمستقیم توسعه فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ورزش ، اماکن ورزشی را به صورت مزایده برای مدت یکسال براساس قانون و مقررات واگذار می نماید.”( سایت اداره کل ورزش و جوانان گیلان)

کلیه اماکن ورزشی استان گیلان تحت ضابطه ماده ۸۸ واگذار می گردد و وجوه اجاره این اماکن باید به حساب خزانه واریز شود و این وجوه مجددا از سوی خزانه به حساب ادارات ورزش و جوانان واریز می گردد اما حرف و حدیث های فراوانی مبنی بر مهندسی وجوه واریزی از سوی خزانه توسط شخص آقای رهنما در بین هیئت های ورزشی و به طور کلی جامعه ورزشی استان مطرح است که لازم است اقای رهنما به این ابهامات پاسخ دهد و دستگاه های نظارتی به نحوه چرخش این وجوه در درون سیستم شبکه ورزش استان در حدود ۴ سال گذشته بررسی لازم را انجام دهند .

سوال ۱ / آیا کلیه وجوه قراردادهای موضوع ماده ۸۸ در شهرستان ها که به حساب خزانه واریز می شود و توسط خزانه مجددا عودت می گردد تا عینا به ادارات شهرستان ها پرداخت شود ، از سوی اداره کل پرداخت شده است ؟ مدارک و شواهدی وجود دارد که برخی از مدیران ادارات می گویند این وجوه بدون اطلاع آنان به حساب برخی از هئیت های ورزشی واریز و برداشت شده است؟.

سوال ۲ / به چه علتی گردش مالی اداره کل در برخی از هیئت ها همسو با جناب عالی نظیر ه.ک، ه .ه شهرستان صومعه سرا ، ه. اس شهرستان رشت، ه. پ ان  و ه.ش انجام می شود ؟ این اقدام شما که به نوعی دور زدن قانون تلقی می شود با چه هدفی صورت می گیرد؟

سوال ۳ /  مصارف وجوهی که در هیئت های همسوی جناب عالی جا به جا می شوند ، در چه حوزه هایی است؟ آیا مجوز قانونی برای این کار داشته اید و یا دارید؟

سوال ۴ / آیا دیوان محاسبات ، سازمان بازرسی ، حراست محیطی در جریان این نوع عملکرد شما هستند؟  چه نظارتی بر مصارف این وجوه اعمال شده است؟ مثلا شما به یک هیئتی ۱۳ میلیون داده اید و ۱۱ میلیون آن را مجددا گرفته اید؟ و …

سوال ۵ / مدیر کل ورزش و جوانان اسبق استان علی الظاهر  به خاطر همین اموری که شما به راحتی انجام می دهید بازداشت و زندانی و محکوم شد اما جامعه ورزشی با این سوال مواج است که فرق شما با ایشان در ارتکاب چنین اعمالی در چیست ؟ نکند آن چه در سخنرانی انتخاباتی اخیر گفته اید که از مراجع امنیتی نمی ترسید ، پشت تان به جاهای محکمی قرص است که آشکارا نعره می کشید  و…

منتظر پاسخ رهنما مدیرکل ورزش و جوانان هستم و ایضا از نهادهای نظارتی درخواست دارم به ابهامات موجود در عملکرد مالی اداره کل ورزش و جوانان و شخص اقای رهنما ، رسیدگی نمایند .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار