کد خبر : 2476
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

ثبت‌نام 29 کاندیدای مجلس دهم در گیلان/6 نفر داوطلب مجلس خبرگان رهبری

ثبت‌نام 29 کاندیدای مجلس دهم در گیلان/6 نفر داوطلب مجلس خبرگان رهبری

تاکنون 29 نفر از نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ” در گیلان” ، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابیه اصلی گیلان در رشت، فومن، صومعه‌سرا، تالش، انزلی، آستارا، رودبار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و آستانه‌اشرفیه و نیز پنج حوزه فرعی در املش، شفت، رضوانشهر، ماسال و سیاهکل آغاز شده است.

در حوزه انتخابیه تالش، ماسال و رضوانشهر، دو نفر، حوزه انتخابیه صومعه‌سرا دو نفر، حوزه انتخابیه فومن و شفت یک نفر، انزلی سه نفر، رشت سه نفر «یک نفر زن»، لنگرود چهار نفر، لاهیجان و سیاهکل چهار نفر، آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر یک نفر، آستارا چهار نفر، رودسر و املش سه نفر و رودبار دو نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین از آغاز زمان ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان تاکنون، شش نفر از داوطلبان این مجلس در حوزه گیلان ثبت نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی این استان در 11 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان در مراکز حوزه‌های انتخابیه گیلان تا چهارم دی ماه جاری ادامه می‌یابد.

محمد احمدی‌پور افزود: داوطلبان برای نام‌نویسی باید اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و سه نسخه تصویر تمام صفحات آن و 10 قطعه عکس جدید 4×3 با زمینه روشن و اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد را به همراه داشته باشند.

وی گفت: داشتن اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی الزامی است.

به گفته معاون استاندار گیلان داوطلبان با داشتن مدارک مذکور به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و نسبت به تکمیل فرم نام‌نویسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان برای کاهش زمان فرآیند نام‌نویسی تمام مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا،فومن،لاهیجان و لنگرود مراکز حوزه‌های انتخابیه گیلان هستند.

وی نام‌نویسی از داوطلبان خبرگان رهبری در گیلان را تنها در فرمانداری رشت عنوان کرد و یادآور شد: ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان نیز تا پایان وقت اداری چهارشنبه دوم دی ماه ادامه دارد.

به گزارش فارس، صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیئت‌های اجرایی بررسی می‌شود.

پس از بررسی صلاحیت، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراض خود را ارائه دهند تا هیئت‌های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان اعلام کنند و شورای نگهبان نیز نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام می‌کند و اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه‌های انتخابیه می‌دهد تا فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک‌هفته خواهد بود و در هفتم اسفند ماه امسال مردم با مشارکت حداکثری خود منتخب خود را با رأی قاطع روانه دو مجلس مذکور می‌کنند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار