کد خبر : 50871
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399- 23: 17

از امروز آغاز شد:

ثبت اطلاعات کسب و کارهای فرهنگی و رسانه ای آسیب دیده از کرونا

ثبت اطلاعات کسب و کارهای فرهنگی و رسانه ای آسیب دیده از کرونا

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد گیلان گفت: از امروز به مدت چهار روز فعالان حوزه فرهنگی و رسانه ای آسیب دیده از کرونا فرصت دارند تا اطلاعات خود را در سامانه وزارت ارشاد ثبت کنند.

به گزارش گیلانستان حسین ابراهیمیان با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارهای غیر ضروری به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس تعطیل شد، اظهار کرد: حوزه فرهنگ و رسانه به ویژه در بخش مطبوعات مکتوب و برخی از فعالان حوزه مجازی از جمله این کسب و کارها بودند.

وی به خسارت مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگ و رسانه نیز این آسیب‌ها بسیار بوده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد گیلان با بیان اینکه متأسفانه اکثر فعالان این حوزه از اقشار متوسط و آسیب پذیر جامعه هستند، گفت: تعطیلی چند ماهه فعالیت‌های این حوزه‌ها سبب شده تا صاحبان کسب و کارها فرهنگی و برخی از فعالان حوزه رسانه‌ای دچار خسارت‌های فراوان مالی و تنگناهای اقتصادی شوند.

وی در ادامه به اطلاعیه دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فراخوان صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای آسیب دیده از کرونا برای ثبت اطلاعات خود اشاره و تصریح کرد: با توجه به پایان مهلت دو روز ثبت اطلاعات فعالان هنری، از امروز به مدت چهار روز تا ۲۱ اردیبهشت ماه صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و رسانه‌ای می‌توانند با مراجعه به سامانه https://corona.samandehi.ir/homepage.aspx اطلاعات خود را ثبت کنند.

ابراهیمیان با بیان اینکه همه فعالان حوزه فرهنگی که در رسته‌های نشر، چاپ، ادبیات، قرآن و عترت، عرضه محصولات فرهنگی و زیارتی هستند می‌توانند از امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) تا فردا وارد این سامانه شده و اطلاعات درخواست شده را ثبت نمایند، گفت: فعالان حوزه رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال که در رسته‌های مؤسسه یا شرکت فرهنگی دیجیتال، ناشر دیجیتال، مراکز تکثیر حامل‌های دیجیتال، استودیوهای صوت و تصویر، پیام رسان و شبکه اجتماعی، خبرگزاری و پایگاه خبری، مؤسسه مطبوعاتی و رسانه‌ای، کیوسک فروش مطبوعات، دفتر روزنامه و نشریات، مرکز پخش و توزیع نشریات، دفتر سرپرستی و نمایندگی مطبوعات، کانون آگهی و تبلیغات، پلتفرم برخط آثار دیداری و شنیداری، فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی دیجیتال، مراکز شتاب دهی و نوآوری تولید و نشر دیجیتال، گیم نت، ناشر بازی، شرکت پخش و توزیع بازی‌های رایانه‌ای، ‬ مرکز عرضه بازی رایانه‌ای و شهربازی الکترونیک فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند از در روزهای ۲۰ تا ۲۱ اردیبهشت ماه با مراجعه به این سامانه ثبت اطلاعات کنند.

وی به برآورد خسارت حوزه‌های فرهنگی و هنری و سینمایی استان گیلان اشاره کرد و افزود: از مجموع بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال خسارت وارده شده به این حوزه در استان گیلان بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال خسارت مربوط به حوزه فرهنگی و رسانه‌ای است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد گیلان ادامه داد: هزار و ۷۳۲ واحد با میزان چهار هزار و ۵۵۳ نفر اشتغال در حوزه فرهنگ و رسانه استان گیلان فعالیت می‌کنند که شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها به این بخش‌ها خسارت فراوانی تحمیل کرده است.

وی در ادامه از فعالان و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و رسانه‌ای خواست از این فرصت برای ثبت اطلاعات خود در سامانه استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار