کد خبر : 90467
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 فروردین 1402- 50: 15

پژوهشگر حوزه دین و خانواده:

جریان شناسی نیاز ضروری جامعه امروز است/ لزوم تقویت شاخصه‌های بنیادین الهی در فرد و جامعه

جریان شناسی نیاز ضروری جامعه امروز است/ لزوم تقویت شاخصه‌های بنیادین الهی در فرد و جامعه

پژوهشگر حوزه دین و خانواده با تاکید بر تقویت شاخصه‌های بنیادین الهی در فرد و جامعه، گفت: جریان شناسی نیاز ضروری جامعه امروز است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام علی سرلک در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شب‌های قدر فرصت مغتنمی برای خودسازی و خودشناسی بوده و عبادت با شوق، اخلاص و ایمان اثربخش است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جنگ شناختی و ادراکی دشمن علیه نظام اسلامی، بیان کرد: پرداختن به ظرفیت‌های معنوی و عرفانی قرآن جلوی بسیاری از رذائل را در جامعه می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه پرستش و عبادت خالصانه حضرت حق مورد پذیرش است، گفت: اثرگذاری یک حرکت عبادی از روی اخلاص اتفاق می‌افتد.

 

وی با تاکید بر تشویق و ترغیب افراد برای کارهای خوب، افزود: همدیگر را برای کارهای خوبی دعوت و ترغیب کنیم تا در جامعه اثرگذار باشد.

 

فضای مجازی جولانگاه تخریب یکدیگر شده است

 

پژوهشگر حوزه دین و خانواده با اشاره به اینکه فضای مجازی جولانگاه تخریب یکدیگر شده است، گفت: ذکر خوبی و خیرخواهی یکدیگر در فضای حقیقی و مجازی موجب ثبات و آرامش جامعه می‌شود.

 

سرلک با بیان اینکه جامعه نیازمند سیر انفسی است، اضافه کرد: سیر و تحول انفسی در افراد با شکل گیری انقلاب اسلامی پدید آمد.

 

وی با تاکید بر تقویت شاخصه‌های بنیادین الهی در فرد و جامعه، افزود: فرد باید بسترهایی را در خود ایجاد کند تا نرم افزار احکام الهی در وی قابل نصب باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جمع ایمانی در افراد تقویت شود، گفت: ذکر خوبی‌ها و تحسین دیگران در غیاب افراد موجب وحشت و ناامیدی شیطان می‌شود.

 

رمضان فرصت مناسبی برای پهن کردن بساط بندگی با خداست

 

سرلک با بیان اینکه رمضان فرصت مناسبی برای پهن کردن بساط بندگی با خداست، تصریح کرد: تلخ گویی، عجز و ناله کردن و ناسزا گفتن موجب شادی شیطان می‌شود.

 

وی با تاکید بر ایجاد هم خوانی و توازن رفتاری و گفتاری در افراد، افزود: انسان سعادتمند و متعالی کسی هست که رفتار و عملش با گفتار و اندیشه اش هم خوانی داشته باشد.

 

پژوهشگر حوزه دین و خانواده با بیان اینکه بندگی خدا یک فریضه صرف شخصی و فردی نیست، گفت: میزان عبودیت افراد در شدت مبارزه با ظلم در ابعاد مختلف مشخص می‌شود.

 

سرلک با بیان اینکه شیوه مبارزه و ظلم ستیزی پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام متفاوت بوده است، اضافه کرد: بسیاری از داعیه دادان شیعه علوی و نبوی، صحنه مبارزه با ظلم جهانی را ترک کردند.

 

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات، فساد، رانت و ویژه خواری در کشور، افزود: وجود برخی مفاسد، تبعیض و عدم شایسته سالاری در جامعه شکننده است و باید اصلاح شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جریان شناسی نیاز ضروری جامعه امروز است، گفت: معرفت شناسی عمیق از وقایع، ریشه یابی و تجزیه و تحلیل مسائل و داده‌ها و همچنین تصمیم گیری درست در بزنگاه‌های حساس بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار